Els tres carrils centrals de la C-32 a Vilassar, sense l'estructura del peatge
Vilassar de Dalt/Mollet del Vallès

Ja es pot circular sense frenar als antics peatges de Vilassar i Mollet

El govern instal·larà plaques fotovoltaiques a l'espai que ha quedat lliure en aquestes vies per la fi de les concessions

Els usuaris de les autopistes C-32 a Vilassar de Dalt i C-33 a Mollet del Vallès poden circular-hi des d'aquest dilluns pels carrils centrals alliberats de les cabines dels peatges.

Les barreres es van aixecar la nit del 31 d'agost i, gairebé dos mesos després, s'han acabat de retirar les estructures on, fins ara, els conductors havien de reduir la velocitat per poder-hi passar amb seguretat. Això, juntament amb l'augment de la circulació, ha contribuït a incrementar els embussos en les hores de més volum de trànsit.

Aquest és l'aspecte que té ara el lloc on hi havia el peatge de Vilassar.

Els cotxes circulant per la C-32 a Vilassar sense les cabines del peatge
Els cotxes circulant per la C-32 a Vilassar sense les cabines del peatge

També a Mollet es pot circular ara sense haver de reduir la velocitat en aquest punt on hi havia la barrera de pagament.  

Les cabines taronges del peatge ja són història a la C-33, a Mollet
Les cabines taronges del peatge ja són història a la C-33, a Mollet

Després d'aquestes intervencions, durant la primera quinzena de novembre quedaran alliberats els carrils centrals de dos punts més del Maresme, Santa Susanna i Arenys.

Aquestes actuacions de retirada de les estructures dels peatges tenen un pressupost d'uns 5 milions d'euros dins del contracte de manteniment d'aquestes vies, adjudicat per 8,4 milions el 31 d'agost passat, dia de la finalització de les concessions.

La Generalitat critica que encara no hagin començat les obres per retirar les cabines dels peatges que depenen de l'Estat. 

Energia verda on hi havia els peatges

Des de Vilassar, el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha anunciat que el govern instal·larà plaques fotovoltaiques a l'espai alliberat de les quatre àrees de peatge de la C-32 nord i la C-33. Són els dos que s'han completat aquest dilluns i els que s'han de dur a terme al novembre.

La inversió prevista és de 8,5 milions d'euros. El projecte es redactarà durant l'any que ve i la previsió és que les plaques estaran instal·lades el 2023.

En total, ocuparan una superfície d'11 hectàrees, la d'11 camps de futbol, i generaran uns 20.000 MWh d'energia a l'any, que correspon aproximadament a la que consumeix la xarxa de carreteres gestionades directament per la Generalitat.

Es calcula que el projecte pot generar un estalvi de 5.000 tones de CO2 anualment. Aquesta xifra, diu el govern, és equiparable a treure 2.800 vehicles diaris dels accessos a Barcelona.

 

ARXIVAT A:
PeatgesAutopistes
Anar al contingut