Selfie

Instagram comença a amagar els "likes" per preservar la salut mental dels joves

L'experiment s'ha fet primer al Canadà i ara a sis països més, on només els autors de les fotos poden consultar els "likes"

Actualitzat

Instagram està fent una prova pilot a 7 països on ja s'amaguen els "likes" de les fotografies i els vídeos publicats, que només pot veure l'autor de les publicacions.  

Amb la mesura, la plataforma, que pertany a Facebook, pretén reduir la pressió social sobre els usuaris després que els experts han alertat del risc per a la salut mental que pot suposar l'ús excessiu d'Instagram.

 

 

Austràlia, Itàlia, Irlanda, el Japó, el Brasil i Nova Zelanda són els països que estan experimentant els resultats de la nova política i el Canadà ja ho fa des del maig. La resposta en el país nord-americà ha tingut molt bona rebuda segons algunes publicacions especialitzades.

La directora de Facebook Austràlia i Nova Zelanda, Mia Garlik, ha assegurat en un comunicat:

"Volem que Instagram sigui un lloc d'expressió personal on la gent se senti còmoda. Esperem que la decisió tregui pressió sobre el fet de quants "likes" es rebran, perquè la gent es concentri en compartir les coses que vol."


Entre els motius del canvi, Garlik esmenta la salut mental dels més joves:

"L'objectiu és que els usuaris se sentin menys jutjats. Existeix la preocupació que les xarxes socials contribueixen a una baixa autoestima."


De fet, fa dos anys, un informe de la Reial Societat de Salut Pública del Regne Unit va advertir que Instagram és la xarxa social "més perjudicial" per a la salut mental dels usuaris més joves.

"Youtube encapçala la llista com la més positiva, mentre Instagram i Snapchat surten com les més perjudicials per a la salut mental i el benestar dels joves."

 

Amb 1.000 milions d'usuaris, a Instagram cada minut es publiquen més de 55.000 fotografies i més de 270.000 "stories" al món. La plataforma no ha informat de la duració de la prova en aquests 7 països, però si funciona podria optar per aplicar-ho definitivament a tot arreu.

 

p>


Un experiment "econòmic"

El canvi s'està analitzant per molts experts. Alguns consideren que la prova d'Instagram respon a una transformació a gran escala que s'està produïnt a les xarxes per temor a que les noves generacions, saturades, els abandonin gradualment.

Es tractaria de substituir el concepte de quantitat per qualitat i podria suposar un canvi radical per a tota una fornada d'influencers que viuen gràcies a Instagram. Ara, la idea és que els influencers demostrin el seu impacte no a través de la quantitat de "likes" sinó dels beneficis que generin a les marques. I això també està canviant, perquè els influencer amb pocs seguidors, però molt compromesos, comencen a ser més efectius comercialment.

L'experiment d'ocultar els "likes" a Instagram té per ara detractors i seguidors a la xarxa. Alguns fins i tot demanen que la prova es faci a molts altres països, com els Estats Units.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ARXIVAT A:
Xarxes socials Instagram
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut