Informe PISA: la indisciplina i fer campana, punts febles dels alumnes a Espanya

Per contra pateixen menys "bullying", se senten més satisfets i són més optimistes que a la mitjana dels països de l'OCDE
Informe PISA: la indisciplina i fer campana, punts febles dels alumnes a Espanya

Informe PISA: la indisciplina i fer campana, punts febles dels alumnes a Espanya

Per contra pateixen menys "bullying", se senten més satisfets i són més optimistes que a la mitjana dels països de l'OCDE
Actualitzat
TEMA:
Educació
Un 40% dels alumnes a Espanya diuen que als professors els costa posar ordre a classe

El punt feble dels alumnes espanyols és que no són disciplinats i fan més campanes que la mitjana dels països de l'OCDE, Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic, que elabora l'informe PISA. Per contra, els estudiants pateixen menys bullying i se senten més satisfets amb la seva vida respecte a la mitjana.

Aquest són els resultats d'un altre apartat de l'estudi PISA que, més enllà dels aprenentatges acadèmics, també pregunta sobre elements qualitatius, com l'ambient a la classe, la implicació del professorat, de les famílies o dels alumnes.

Una de les conclusions és que els alumnes espanyols són més optimistes, però menys disciplinats que la mitjana.

Menys bullying i més satisfacció

Els estudiants espanyols pateixen menys bullying que la mitjana de l'OCDE. Un 17% assegura haver patit assetjament escolar, com a mínim, diverses vegades al mes. Mentre que la mitjana puja a un 23%.

Els nois, els alumnes provinents de famílies amb un nivell socioeconòmic baix i els que treuen pitjors resultats són les principals víctimes d'aquest assetjament.

 

Els estudiants de l'estat també són més feliços, se senten menys sols i estan més satisfets amb les seves vides que la mitjana. Un grau de satisfacció, 74%, molt superior al dels països que encapçalen el rànquing de resultats acadèmics que estan per sota de la mitjana que és del 67%. Aquesta satisfacció és més gran entre els nois, els que treuen més bones notes i els no immigrants.

I el seu sentiment de pertinença a l'escola és el més fort de tots els països que han participat a l'informe PISA. El 86,8% dels alumnes diu que els cauen bé els seus companys, el 86,5% se sent integrat i el 81% diu que fa amics amb facilitat a l'escola, tot plegat fa que l'estat espanyol ocupi la primera posició d'aquest rànquing.

 

El 30% dels alumnes a Espanya han fet campana els últims 15 dies (ACN Norma Vidal)
 

 

Menys disciplina i més campanes

Per contra, Espanya ocupa el cinquè lloc per la cua en disciplina. Juntament amb l'Argentina, el Brasil, França i Grècia, són els països amb un clima menys positiu a les aules. Gairebé el 40% dels alumnes constaten que a totes o a la majoria de classes al professorat li costa una bona estona començar a fer classe pel soroll i la falta d'atenció dels estudiants.

Els estudiants de l'Estat també destaquen en absentisme. Un 30% dels alumnes espanyols reconeix haver fet campana com a mínim un dia en les dues setmanes anteriors a fer les proves. Una xifra superior a la mitjana dels països de l'OCDE, que és del 21%

En aquesta setena edició de PISA hi han participat més de 1.000 centres educatius i més de 35.000 estudiants, en una mostra representativa de l'alumnat de 15 anys de totes les comunitats autònomes. La majoria d'estudiants estaven en el quart curs de l'ESO.

ARXIVAT A:
Educació Bullying

VÍDEOS RELACIONATS