Indefinició de Blanco sobre quin corredor ferroviari és prioritari per connectar Espanya amb Europa
Espanya i França passen la pilota a Brussel·les sobre quin ha de ser el corredor prioritari. A la cimera francoespanyola, a París, els ministres de transports han evitat pronunciar-se, de manera explícita, a favor del Corredor del Mediterrani. Tots dos s'han compromès a impulsar el Corredor Central, que passa per Madrid i Saragossa, com una xarxa transeuropea estratègica a llarg termini perquè va més endarrerida. Però, al mateix temps, diuen que això no va en detriment de la connexió mediterrània ni l'atlàntica. Argumenten que són calendaris diferents i que no es fan la competència.
Indefinició de Blanco sobre quin corredor ferroviari és prioritari per connectar Espanya amb Europa
París

Indefinició de Blanco sobre quin corredor ferroviari és prioritari per connectar Espanya amb Europa

Espanya i França passen la pilota a Brussel·les sobre quin ha de ser el corredor prioritari. A la cimera francoespanyola, a París, els ministres de transports han evitat pronunciar-se, de manera explícita, a favor del Corredor del Mediterrani. Tots dos s'han compromès a impulsar el Corredor Central, que passa per Madrid i Saragossa, com una xarxa transeuropea estratègica a llarg termini perquè va més endarrerida. Però, al mateix temps, diuen que això no va en detriment de la connexió mediterrània ni l'atlàntica. Argumenten que són calendaris diferents i que no es fan la competència.

Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
En la nota de premsa que ha difós Foment, el govern espanyol assegura que està d'acord amb el francès a impulsar el Corredor Central. "La travessa central dels Pirineus ha de quedar incorporada a les xarxes transeuropees, perquè és un objectiu estratègic a llarg termini i la seva realització serà una fita en les infraestructures del segle XXI", diu el text.

Malgrat aquestes paraules, l'executiu espanyol assegura que no va en detriment del Corredor Mediterrani. A la nota de premsa, escrita en un redactat molt ambigu, es considera necessari que "els projectes ferroviaris d'envergadura europea" que uniran França i Espanya "estiguin inclosos" a la proposta de la Comissió Europea sobre xarxes de transport.

El ministre de Foment, José Blanco, ha afirmat en la roda de premsa posterior a la reunió a París que l'essència és que França i Espanya estan d'acord que "ambdós corredors" tirin endavant i, encara que no sigui "immediatament", uns se segueixin mantenint i els altres s'incorporin a les xarxes de transport europees". És a dir, que només hi hauria matisos de temps entre l'un i l'altre, perquè l'eix mediterrani està "avançat" i del central encara no se n'han fet ni els estudis previs, un extrem que ha subscrit el ministre francès.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha afirmat després de la reunió que la nota de premsa s'ha d'emmarcar en els "moviments electorals" de cara al 20-N. Després de parlar amb el ministre de Foment, Blanco s'ha mostrat convençut que no s'han restat possibilitats perquè la CE prioritzi el Corredor Mediterrani.

Recentment, els alcaldes de 12 ciutats -de diversos colors polítics- van demanar conjuntament des de Castelló que es prioritzés d'una vegada per totes el Corredor Mediterrani.

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut