Implora no rebre més anuncis sobre nadons a internet després de perdre el seu

Gillian Brockell demana que els algoritmes detectin les evolucions de cerca dels usuaris
Implora no rebre més anuncis sobre nadons a internet després de perdre el seu

Implora no rebre més anuncis sobre nadons a internet després de perdre el seu

Gillian Brockell demana que els algoritmes detectin les evolucions de cerca dels usuaris
Redacció Actualitzat
TEMA:
Viral

Gillian Brockell ha escrit una carta oberta a diferents xarxes socials per suplicar que deixin de publicar anuncis de nadons als seus perfils després de perdre el seu quan estava embarassada de gairebé 8 mesos.

 

Mentre va durar l'embaràs va fer una sèrie de cerques sobre roba o productes relacionats amb recent nascuts o molèsties durant la gestació.

" Estimades tecnològiques: vostès sabien que jo estava embarassada. Va ser culpa meva. No em vaig poder resistir als hastags #30setmanesembaràs o #babybump (panxa d'embarassada). Vaig ser tonta! Fins i tot vaig clicar en anuncis de roba premamà!"

 

Notícia relacionada: Capsetes de records per ajudar a superar la pèrdua d'un fill durant la gestació

 

Brockell és editora de vídeo del The Washington Post, on ha compartit el seu relat, i es lamenta que els algoritmes que fan servir les xarxes socials per vincular les nostres cerques amb els anuncis que ens mostren no detectin quan fem cerques en un altre sentit.

 

Explica que igual que van veure el post agraint el "babyshower" o la cerca de "vestit premamà" o "pintura per a bressols" també podrien deduir que havia perdut el bebè amb les cerques "part prematur" "contraccions de Braxton Hicks" o els 3 dies posteriors de silenci en una persona tan activa com ella a les xarxes socials.

"No van detectar les paraules claus com "desconsolada" "problema" o "avortament" o les 20 emoticones tristes que van enviar els meus amics? No ha servit de pista per saber que alguna cosa anava malament?  Si l'algoritme és intel·ligent per detectar que estava embarassada, també ho és per saber que l'he perdut i enviar-me la publicitat adient, o no enviar-me'n cap."

La periodista assegura que és desolador seguir rebent anuncis sobre embarassos i nadons després que el seu fill nasqués mort.

"Deixi'm que els expliqui com són les xarxes socials quan tornes a casa amb els braços més buits del món, després de passar dies plorant al llit amb el teu marit, agafes el mòbil per distreure't una mica i apareixen aquests anuncis que et recorden quan el teu bebè era viu."

La carta s'ha fet viral i altres usuaris han explicat experiències similars.

Resposta de Facebook

El vicepresident de publicitat de Facebook ha lamentat la pèrdua i la seva dolorosa experiència amb els seus productes i ha recordat que hi ha una opció per bloquejar els anuncis així com ha explicat que treballen per millorar.

 

Brockell ha agraït la resposta però que la solució "és massa confusa quan estàs passant un moment de dol".

"Mai vaig demanar que s'activessin els anuncis sobre embaràs o maternitat. Les companyies ho fan en base a la informació que compartim. El que demano és que de la mateixa manera ho desactivin."

ARXIVAT A:
Viral Facebook Twitter Instagram