Ikea deixa d'imprimir el seu catàleg després de 70 anys
Ikea ha publicat durant 70 anys els seu catàleg en paper (REUTERS/Anna Ringstrom)
Estocolm

Ikea deixa d'imprimir el seu catàleg després de 70 anys

L'empresa sueca atribueix la decisió al canvi d'hàbits dels seus clients, que opten pel catàleg digital

RedaccióActualitzat

Després de 70 anys sense interrupció, Ikea ha anunciat que no publicarà més el seu catàleg perquè "els temps estan canviant". L'últim exemplar en paper serà l'actual, publicat després de l'estiu, corresponent a la temporada 2020-2021.

L'empresa sueca, fundada el 1943, assegura que s'ha tornat "més digital i més accessible" i, paral·lelament, ha adquirit altres maneres d'accedir a les persones. Ikea assegura que el catàleg d'Ikea es llegeix ara més que mai, però en la seva versió digital.

 

La publicació impresa del catàleg d'Ikea va arribar al seu punt àlgid el 2016, amb la distribució de 200 milions de còpies, en 69 versions, 32 idiomes i més de 50 mercats.

L'empresa de mobles i decoració ha reconegut el valor del seu catàleg, que durant set dècades es va convertir en una publicació "icònica i estimada" que va ser clau per a l'èxit de la companyia.

Per aquest motiu, la tardor del 2021, Ikea publicarà un llibre en homenatge al catàleg que serà un recull d'idees per a la decoració de la llar.

Exterior d'un centre Ikea (Reuters)
Ikea assegura que el catàleg d'Ikea es llegeix ara més que mai, però en la seva versió digital (Reuters)

 

ARXIVAT A:
Digital
Anar al contingut