Aerolínies

Iberia preveu retallar fins a un 15% els costos per competir amb les companyies de baix cost

La companyia Iberia ja fa temps que pateix la competència de les companyies de baix cost. Ara, el seu conseller delegat, Ángel Mullor, ha afirmat que l'aerolínia preveu retallar fins a un 15% els costos en el mercat domèstic i l'europeu per fer front a la guerra de preus que manté oberta amb Easyjet i Ryanair. I és que l'actual diferencial de costos entre la primera aerolínia espanyola i les de baix cost se situa al voltant del 30%. A finals de juliol, l'aerolínia negociarà amb els sindicats com es poden fer les retallades, entre les quals estudien crear una companyia de baix cost per als mercats més pròxims.

Actualitzat
La companyia Iberia té previst retallar entre un 10 i un 15% els costos en els mercats domèstic i europeu per competir en les mateixes condicions amb les companyies de baix cost Easyjet i Ryanair. En el marc del pla director 2006-2008, del qual l'aerolínia ja ha fet el primer esborrany, Iberia preveu modificar l'estructura de xarxa. Així ho ha explicat el conseller delegat d'Iberia a Santander, que ha afegit que el diferencial de costos en els mercats amb Ryanair i Easyjet és del 30%, tot i que, segons ha dit, poden suportar el diferencial del 15% per competir amb els dues companyies en igualtat de condicions. Iberia podria crear una línia de baix cost En el marc de la renovació de convenis col·lectius, l'aerolínia negociarà amb els sindicats la manera de fer les retallades. Segons ha explicat Mullor, aquestes retallades poden portar-se a terme dins de la seva estructura actual o mitjançant la creació d'una companyia de baix cost per als mercats de curt i mitjà radi. Amb tot, encara no han pres la decisió a l'espera de la reunió de la comissió de seguiment econòmic i social que tindrà el proper 21 de juliol. Precisament, aquesta data serà l'escollida per Iberia per explicar als sindicats la primera versió corregida del pla. La direcció de la companyia ja ha avançat que informarà el Sepla de la necessitat d'augmentar en més de 15 punts la productivitat dels seus pilots per equiparar-la als pilots d'Easyjet i Ryanair. A més, explicarà al Sictpla, el sindicat de tripulants de cabina, que Iberia no pot competir amb l'estructura salarial actual dels seus tripulants.
Anar al contingut