Les primeres unitats es començaran a entregar el 2025, segons l'empresa (Reuters/Stephane Mahe)

Hopium Machina, el cotxe d'hidrogen francès amb 10.000 unitats venudes abans de fabricar-se

Es va presentar al Saló de l'Automòbil de París i les reserves les ha fet el banc francès Crédit Agricole

Actualitzat

L'empresa emergent francesa Hopium ha tret un bon rendiment del seu pas pel Saló de l'Automòbil de París, que es va fer a finals d'octubre.

El disseny del prototip Hopium Machina, propulsat amb hidrogen, va cridar l'atenció pel disseny aerodinàmic i també per l'autonomia, que superarà els 1.000 quilòmetres.

No es fabricarà fins d'aquí dos anys, però ja té emparaulades 10.000 unitats de cop. Els ha reservat el banc francès Crédit Agricole, que fa operacions en 19 països. Més concretament, la divisió financera especialitzada en vehicles, Agilauto.

La comanda està destinaria a la flota al servei dels clients del banc i un requisit essencial era que els vehicles fossin d'origen francès.

L'estètica futurista i luxosa d'aquesta berlina de quatre places s'acompanya d'una pila de combustible d'hidrogen, 500 CV de potència i una velocitat punta de 230 km/h. Té cinc dipòsits d'hidrogen repartits per l'estructura.

Hopium ha detallat que les primeres entregues estan previstes a finals del 2025.

Seu a París i futura fàbrica a Vernon

La nova marca té la seu a París i projecta construir la primera fàbrica a Vernon, a la zona de la Normandia. El fundador i director general és Olivier Lombard, que havia estat pilot de carreres i va guanyar l'edició del 2011 de les 24 Hores de Le Mans.

Fins ara, l'empresa era molt poc coneguda, però va ser la sorpresa del recinte del Saló de l'Automòbil de París. L'acord entre Hopium i Crédit Agricole es va fer públic en la cloenda, i així ho van publicar a les respectives xarxes socials.

Quan es va fer públic el pacte, Olivier Lombard va declarar:

"És un senyal clar que subratlla el paper central de l'hidrogen en la mobilitat del futur."

Stéphane Priami, director general de Crédit Agricole Consumer Finance, va afegir, en clau patriòtica:

"Estem orgullosos de donar suport a un fabricant francès. Volem contribuir a la transformació cap a la mobilitat verda."

Per encarregar cada cotxe, que valdrà uns 120.000 euros, s'ha de fer una paga i senyal de 656 euros. Per tant, només en concepte de reserva la companyia ja ha rebut una injecció de capital de més de 6 milions. Això l'ajuda a garantir l'existència per als pròxims anys.

És el primer fabricant francès d'un cotxe d'aquestes característiques. La companyia assegura que vol refermar el compromís amb la mobilitat ecològica i pretén ser la competència en hidrogen a marques que aposten per l'electricitat, com Tesla o Toyota.

Models de Renault dins del Saló de l'Automòbil de París (Reuters/Stephane Mahe)

Un miler de cotxes d'hidrogen a Europa el 2021

L'any 2021 es van vendre uns 15.000 vehicles d'hidrogen a tot el món, amb prou feines un miler a Europa, segons dades de Motor 1. La falta d'infraestructures per poder recarregar aquests cotxes hi té molt a veure.

Tampoc no hi ha gaires marques que s'hi dediquin: a l'Estat Espanyol es poden comprar sobretot models asiàtics, com el Toyota Mirai i el Hyundai NEXO.

 

ARXIVAT A:
Economia de butxacaMobilitatFrançaEmpresa
Anar al contingut