Barcelona

Herrera demana a Mas un govern amb "sensibilitat social" i li ofereix suport pels avenços nacionals

El líder d'ICV-EUiA, Joan Herrera, ha demanat a Artur Mas un govern amb "sensibilitat social" que s'impliqui contra la corrupció i que impulsi iniciatives modernes en matèria ambiental. L'ecosocialista i Mas han constatat les seves diferències profundes en molts temes però s'han apropat en matèria d'avenços nacionals. En aquest sentit, Herrera ha promès al president de CiU "mà estesa" per negociar un nou pacte fiscal a Madrid però li ha advertit que no vol "trampes". La discussió d'Hererra i Mas ha estat intensa sobretot en dues qüestions: els 80 km/h i l'impost de successions. L'ecosocialista reclama al líder de la federació nacionalista que no suprimeixi l'impost de successions fins que Catalunya no surti de la crisi i li ha preguntat reiteradament com pensa compensar la contaminació ambiental fruit de la flexibilització dels 80 km/h.

Actualitzat
El líder d'ICV-EuiA, Joan Herrera, i el president de CiU i futur president de Catalunya, Artur Mas, han constatat al Parlament les seves diferències profundes en el model econòmic i social però s'han emplaçat a treballar de forma conjunta en les iniciatives per avançar en la construcció nacional. Herrera i Mas s'han fet diversos retrets i han discutit reiteradament sobre dues qüestions molt concretes: l'impost de successions i la mesura dels 80 km/h.

L'ecosocialista Joan Herrera ha encetat la seva intervenció al debat parlamentari d'investidura demanant a Artur Mas un govern amb "sensibilitat social" i li ha exigit que no governi "per a pocs". Mas ha ironitzat: "Vostès han governat per a molts?".

Controvèrsia per l'impost de successions i els 80 km/h

L'impost de successions i els 80 km/h han suscitat molt debat. Herrera ha formulat una petició molt concreta a Mas: que postposi l'eliminació de l'impost de successions per quan Catalunya surti de la crisi. Mas no ha concretat quan s'eliminarà aquesta taxa però ha recordat a Herrera que la seva reforma en l'anterior legislatura es va produir en temps de crisi. A més, el cap de files d'ICV-EUiA ha preguntat al futur president català com pensa compensar la contaminació que es pugui produir per la flexibilització dels 80 km/h en els accessos a Barcelona. El líder de la federació nacionalista ha dit: "Mantindrem la velocitat variable però no obligarem la gent a determinades hores del dia i sobretot de la nit a anar per autopistes i autovies a 80 km/h quan són buides".

Els "moderns" i els "antics" en medi ambient

El medi ambient ha estat una qüestió de controvèrsia. Herrera ha contraposat en tot moment mesures que considera "modernes" amb altres pròpies d'un "model antic" que ha assimilat a CiU. Mas ha ironitzat dient que si van obtenir la confiança majoritària dels ciutadans el 28-N és perquè la gent, al seu parer, pensa que el model de CiU no és tan antic.

Mà estesa pels avenços nacionals

L'autogovern de Catalunya i la construcció nacional són les qüestions en què més han coincidit els líders d'ICV-EUiA. Herrera ha promès a Mas "ma estesà" i li ha reclamat que no ho fiï tot al concert i busqui propostes unitàries. Al mateix temps li ha advertit que no vol "trampes al solitari". Mas ha volgut deixar clar que no apostarà només pel pacte fiscal en la línia del concert econòmic però ha recordat que és la seva proposta central.

El debat d'investidura continuarà aquest dimarts al Parlament amb les intervencions del líder d'ERC, Joan Puigcercós, i del Grup Mixt, integrat per Solidaritat Catalana, de Joan Laporta, i Ciutadans, d'Albert Rivera.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut