Un jove estirat al sofà, consumint refrescos i sèries davant la televisió és la imatge de la campanya del govern alemany
Un jove estirat al sofà, consumint refrescos i sèries davant la televisió és la imatge de la campanya del govern alemany

"Herois de sofà", la campanya perquè els joves alemanys es quedin a casa

Parodiant els reportatges de veterans de guerra, jubilats ficticis recorden l'"hivern del 2020, quan van fer el que se'ls demanava: res"

Actualitzat

El govern alemany ha engegat una campanya adreçada als joves perquè es quedin a casa durant la pandèmia: "Herois del sofà". Es tracta d'un homenatge, en clau d'humor, als "herois" que es queden a casa" per evitar la propagació de la Covid-19.

El govern alemany planeja endurir les restriccions després que les mesures adoptades fins ara no han donat els resultats esperats. Entre d'altres, es podria demanar als joves que redueixin els seus contactes socials als mínims o a un de sol. Unes mesures que la cancellera alemanya Angela Merkel ha de debatre aquest dilluns amb els líders dels estats federats per avaluar l'evolució de la pandèmia.

 


"Vam fer els que se'ns demanava: res"

El relat del vídeo el fa un jubilat fictici, un suposat veterà del futur que, en el format típic de reportatges de guerres passades, explica com va viure l'hivern del 2020.

Recorda que la gesta aconseguida pels joves va ser complir el que es demanava d'ells: no fer absolutament res. I apareix en imatge un jove, estirat al sofà, consumint refrescos i sèries davant la televisió. El vell veterà recorda: "El front de batalla van ser els sofàs, i les armes, la paciència".

En aquest tuit del portaveu del govern federal i cap de l'oficina de premsa, Steffen Seibert, es pot veure el vídeo sencer:

 

"Va ser a l'hivern del 2020, quan els ulls de tot el país estaven posats en nosaltres. Acabava de fer 22 anys i estudiava enginyeria", continua el narrador, "quan va arribar la segona onada."

"A aquesta edat, volíem anar de festa, estudiar, conèixer gent, anar a prendre una copa amb els amics... Tot i així, el destí tenia diferents plans per a nosaltres."

L'escena passa al narrador quan era jove, acompanyat de música dramàtica:

"Un perill invisible amenaçava tot allò en què crèiem. De sobte, el destí d'aquest país estava a les nostres mans. Per tant, vam recollir tot el nostre coratge i vam fer el que s'esperava de nosaltres, l'únic correcte: No fer res. Absolutament res. Fes el madra com us gos", diu amb to seriós.

"Ni de dia ni de nit no movíem el cul de casa i lluitàvem contra la propagació del virus. El sofà era el nostre front, i la paciència, la nostra arma... Així va ser com ens vam convertir en herois, aquell hivern del coronavirus del 2020."

I acaba amb un missatge del govern alemany que diu: "També podeu convertir-vos en un heroi quedant-vos a casa".

 

El lema del govern alemany és 'si voleu ser un heroi, quedeu-vos a casa' (Pexels/Karolina Grabowska)

La campanya del govern alemany té dos vídeos més, que són similars. Un narrat per una dona que, al costat del protagonista del vídeo anterior, recorda com es va decidir confinar-se amb el seu nòvio, mentre se'ls veu menjant ales de pollastre sobre el llit.

 

La tercera versió, la protagonitza un altre home que comença ensenyant una medalla, - com si fos de la guerra-, que recorda la seva joventut de discjòquei i youtuber, tancat a casa davant de les seves pantalles i vivint de refrescos i menjar de llauna.

 

 

ARXIVAT A:
AlemanyaCoronavirus Covid-19Confinament Toc de queda
Anar al contingut