Has de llogar cotxe a l'estiu? Doncs n'hi ha menys i són més cars per la postpandèmia

Les empreses de lloguer no han pogut renovar i ampliar la flota després de la pandèmia, i a l'estat hi ha 150.000 cotxes de lloguer menys que el 2019

RedaccióActualitzat

Llogar un cotxe aquest estiu es pot convertir en una tasca difícil. Fins i tot, impossible en els períodes amb més demanda. Si no es reserva el vehicle amb temps, serà fàcil quedar-se sense, tant si es fan vacances a l'estat espanyol com si es va a altres països, segons adverteixen les agències de viatges. N'ha parlat a Catalunya Ràdio Francesc Alemany, de viatges Alemany.

"Es preveu que a l'època de més demanda de cada estiu, les persones que no hagin fet una reserva amb antelació es poden trobar que al final no li puguin confirmar el cotxe. Hi ha menys estoc a les empreses de lloguer"

Les patronals espanyoles del sector calculen que a l'estat hi ha ara 150.000 cotxes de lloguer menys que l'any 2019. A Catalunya, l'Associació Empresarial de Lloguer de Vehicles Sense Conductor estima que podrien ser un 10% del total estatal, uns 15.000 vehicles menys.

Després dels moments àlgids de la pandèmia i amb la recuperació de l'activitat i el turisme, les empreses han volgut renovar i tornar a ampliar les flotes i no han pogut. S'han trobat que, amb la crisi dels semiconductors i dels subministraments, els fabricants no poden atendre les comandes o ho fan amb retard. Ho explica Pilar Bellot, que és presidenta de l'associació.

"Les grans empreses fan, com a mínim, dos recanvis de flota a l'any. Això no s'està fent i tampoc es veu quan es podrà tornar a fer. Els fabricants han retallat molt el contingent que els entregaven, i el dirigeixen a particulars i empreses. Per tant, encara ens trobem amb més problemes."

Segons Bellot, algunes empreses estan refent els contractes de renovació de flotes amb els fabricants per mantenir els cotxes actuals més temps mentre no arriben els vehicles nous i d'altres busquen cotxes usats, de poca antiguitat, però tot i així no cobreixen les necessitats. A més, l'increment de costos dels vehicles i dels negocis farà que les tarifes siguin un 10% més cares.

 

ARXIVAT A:
Economia de butxaca
Anar al contingut