Google vol dominar el mercat de les ofertes de feina i tenir més dades dels usuaris

RedaccióActualitzat

El gegant nord-americà Google vol convertir-se en una eina imprescindible per trobar feina, una eina que també li permetrà obtenir més dades dels usuaris.

Aquest any, l'empresa del buscador va presentar Google For Jobs. Els algoritmes de Google permeten seleccionar aquelles ofertes penjades a la xarxa que més s'ajusten a les necessitats de l'usuari per ubicació, salari, horaris i altres paràmetres.

 

L'eina s'acaba d'estrenar als Estats Units, i acabarà arribant a Europa. Segons Sundar Pichai, director general Google, aquí també s'ha aplicat la filosofia de Google de facilitar la vida a les persones:

"Pensem que aquesta tecnologia pot tenir un impacte immediat en la vida de les persones. El nostre compormís és fer servir l'eina per ajudar les persones a trobar feina"

Als Estats Units, fent una simple cerca al cercador es poden fixar els resultats de les feines que més s'adaptin a cada persona. Google busca entre les ofertes penjades a la xarxa. La companyia ja ha firmat acords amb portals com Linkedin, Monster, o Facebook. 

Robert Clarisó, director del màster d'Enginyeria Informàtica de la UOC, explica que per a Google ha estat un pas natural:

"Google disposa d'aquesta tecnologia. Ja disposa d'aquest algoritme. Té totes les tècniques d'intel·ligència artificial, doncs, per processar les cerques. L'únic que fa és tractar la informació dels llocs de treball de manera una mica diferent."

Segons diuen els experts, obligarà els departaments de recursos humans a modernitzar-se. Salvador Sicart, director a Espanya de recursos humans a Hays Response:

"El que canviarà també és la manera de gestionar aquestes empreses, aquests departaments de recursos humans. S'hauran de reunir i dir de quina manera ens pot afectar això per treure'n el màxim profit. S'haurà de posar molt èmfasi en com redactem aquestes ofertes. Google treballa molt amb temes de paraules clau o amb temes d'indexació."

Però també creuen que Google obrirà les portes a allò que a ells se'ls ha resistit: captar l'atenció dels que no busquen activament feina, però que estarien disposats a canviar si troben una  bona oportunitat. La clau és la facilitat d'ús. En aquest cas, no haver de donar-se d'alta en cap portal i introduir-hi desenes de dades, o no haver de penjar el currículum.  

En el fons, aquesta és també una eina més per obtenir dades dels seus usuaris. 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut