Google Chrome eliminarà les cookies de publicitat, com ja fan Safari i Firefox

El gegant d'internet, que està desenvolupant una alternativa, retreu a la competència que bloquejar-les té conseqüències negatives
Google Chrome eliminarà les cookies de publicitat, com ja fan Safari i Firefox

Google Chrome eliminarà les cookies de publicitat, com ja fan Safari i Firefox

El gegant d'internet, que està desenvolupant una alternativa, retreu a la competència que bloquejar-les té conseqüències negatives
Juli Rodés Almer Actualitzat
TEMA:
Tecnologia
Google diu que cal protegir la privacitat dels usuaris sense perjudicar els anunciants (Reuters)

Google eliminarà les cookies de tercers del navegador Chrome. La mesura serà efectiva d'aquí dos anys, i equipararà el navegador de Google, pel que fa a la privacitat, amb els seus competidors, Firefox i Safari.

Les cookies de tercers s'envien al dispositiu des de dominis diferents d'aquell pel qual s'està navegant, amb la finalitat de fer arribar a l'usuari publicitat personalitzada, d'acord amb hàbits com les consultes que fa per internet o les pàgines que visita.

Google Chrome és el navegador més utilitzat al món, amb diferència. Segons la web Statcounter, aquest desembre tenia una quota de mercat de gairebé el 64%, a gran distància del segon, Safari, d'Apple, amb una quota de gairebé el 18%.

Firefox, el tercer, supera el 4% de quota de mercat mundial i encapçala el grup de la resta de navegadors.

 

Façana del centre d'enginyeria de Google a Zuric, Suïssa (Reuters/Arnd Wiegmann)

 

La supressió de les cookies de tercers tindrà, segur, impacte en el mercat de la publicitat per internet, ja que són la principal font d'ingressos de Google.

El gegant d'internet ho sap molt bé, i per això ha començat a "treballar activament" en una iniciativa, anomenada "Privacy Sandbox", anunciada l'agost de l'any passat.

Justin Schuh, director de Chrome Engineering, n'ha parlat així, aquesta setmana, al blog "Chromium Blog".

"El nostre objectiu amb aquesta iniciativa "open source" [de codi obert, accessible a tothom] és fer de la xarxa un lloc més privat i segur per als usuaris, alhora que donem suport als anunciants."


A més, ha retret a la competència la decisió de bloquejar les cookies de tercers, amb l'argument que pot ser pitjor el remei que la malaltia.

"Els usuaris demanen més privacitat i està clar que l'ecosistema de la xarxa necessita evolucionar per satisfer aquestes demandes."

"Alguns navegadors han reaccionat bloquejant les cookies de tercers, però creiem que això té conseqüències inesperades que poden impactar negativament tant en els usuaris com en l'ecosistema de la xarxa."

"L'oposició contundent a les cookies perjudica el model de negoci de moltes webs que funcionen amb el suport de la publicitat, i fomenta l'ús de tècniques opaques (...) que poden, de fet, reduir la privacitat i el control dels usuaris."


Google encara no ha explicat com substituirà les cookies de tercers a partir del 2022, però sí que ha avançat que a partir d'aquest mes de febrer posarà en marxa mesures per limitar les cookies de tercers insegures i donar més control del navegador als usuaris.

ARXIVAT A:
Tecnologia Internet

ÀUDIOS RELACIONATS