San Francisco

Google augmenta un 30% els beneficis tot i la crisi

Ni recessió, ni crisi ni desacceleració. Google continua imparable. El seus números per als tres primers mesos de l'any desmenteixen qualsevol alerta de crisi que pugui afectar l'empresa. En aquest trimestre, els beneficis nets han augmentat un 30% respecte a l'any anterior i ja s'enfilen fins a més de 1.300 milions de dòlars. La facturació, segons ha fet públic l'empresa en un comunicat, també ha crescut un 42% respecte al mateix període de l'any passat. Aquest resultats sorprenen pel contrast amb els vaticinis d'experts i analistes que apuntaven a una frenada enmig del clima general de crisi als Estats Units.

Actualitzat

El buscador d'internet Google ha augmentat un 30% els beneficis nets respecte a l'any passat. Entre el gener i el març d'aquest any els seus beneficis han crescut fins als 1.310 milions de dòlars, més de 800 milions d'euros. En aquest mateix període, l'empresa ha facturat un total de 5.190 milions de dòlars, un 42% més que el primer trimestre de l'any passat.

Els resultats han sorprès els experts i analistes que vaticinaven una certa frenada enmig del clima general de crisi als Estats Units. És cert, que la pujada interanual de la facturació ha estar inferior a la de trimestres anteriors, però l'empresa destaca que els resultats milloren totes i les expectatives. S'atura així l'alerta que apuntava a una ralentització de Google d'acord amb els problemes de l'economia nord-americana.

La constatació que Google aguanta la crisi ha disparat la cotització de les accions de l'empresa. Després de setmanes de descensos i decepcions, les accions del buscador han repuntat un 11% i tornen a superar els 500 dòlars. Els títols del cercador han perdut més d'un 30% en el que portem d'any, afectats pels dubtes dels inversors sobre la capacitat del buscador per mantenir el seu ritme d'ingressos publicitaris.

Estancament dels anuncis

El problema és que el nombre d'internautes que punxa en els anuncis que publica Google pràcticament ha deixat de créixer. Els experts ho atribueixen a un símptoma de la debilitat econòmica d'Estats Units, mentre que l'empresa apunta a una optimització de l'eficàcia de la seva publicitat per evitar que els usuaris punxin en els anuncis sense voler.

El cercador acapara el 60% de les recerques que els internautes fan als Estats Units, seguit de Yahoo, amb un 21%, i del buscador de Microsoft, que supera lleugerament el 9%.

Anar al contingut