Estats Units

Google aixeca la persiana de la seva llibreria digital

El gegant d'internet ja ha posat el peu en un dels sectors que encara li faltava per explotar: el dels llibres digitals. L'hegemonia d'aquest negoci el té Amazon, que s'endú el 65% del pastís gràcies a les vendes del seu lector Kindle. Ara, però, Google ha entrat amb força i com a carta de presentació explica que té 3 milions de títols a través de la nova Google eBooks. Més encara: diu que habilitarà aplicacions específiques per Android i Apple, amb la qual cosa no només centra el suport en lectors digitals, sinó també en telèfons mòbils, tauletes informàtiques, "netbooks" i "e-readers", ja que només cal tenir un compte d'usuari de Google per accedir al fons bibliogràfic.

Actualitzat
De moment, la paradeta que ha obert Google aquest dilluns només és per als Estats Units i no s'ha concretat el calendari d'expansió arreu del planeta. La Google eBooks Store ha vist la llum amb mesos de retard, i per això es fa difícil posar una data fiable de l'arribada de la macrollibreria, per exemple, a Catalunya.

Els que ara per ara en poden gaudir hi trobaran tres milions de llibres, des "best-sellers" moderns fins als clàssics. També s'hi troben els exemplars digitalitzats per Google des de fa sis anys a banda de centenars de milers de títols a la venda.

Algunes de les peculiaritats que destaquen des de Google per vendre el nou producte és que Google eBooks memoritzarà la pàgina en què es va deixar el llibre l'última vegada sense importar el dispositiu des del que es faci. També se'n podrà escollir el tipus de lletra, la mida, la modalitat de lectura per dia i per nit i l'espai de l'interlineat.
Anar al contingut