El Vendrell vol que la iniciativa s'estengui a altres municipis (Flikr/Calafellvalo)

Forçar els bancs a atendre millor la gent gran al Vendrell disparant la taxa als caixers

Proposen un impost de 10.000 euros per l'ús de la via pública, que es reduiria un 90% si s'amplien l'horari i l'atenció personal als clients de més edat

Actualitzat
TEMA:
Banca

Al Vendrell, els bancs que no atenguin presencialment les persones grans durant una bona part de l'horari d'oficina poden acabar pagant una taxa d'ús de la via pública molt alta. És la taxa que els bancs paguen pels caixers automàtics.

L'Ajuntament de la capital del Baix Penedès ha aprovat, per unanimitat, una moció presentada pel grup de Primàries en la qual es proposa que la taxa que paguen els bancs per tenir un caixer automàtic al carrer passi de 848 euros a, per exemple, 10.000 euros, en tot cas a una xifra molt elevada.

Ara bé, plantegen que es faci una bonificació del 90% a les entitats que ampliïn l'horari d'atenció a les persones grans. Josep Maria Llassat, regidor de Primàries, espera que la iniciativa s'estengui a altres municipis.

"Si s'aprova aquesta quantitat o una de similar, molt potent, pot ser que les entitats bancàries tinguin present això i modifiquin el seu comportament. Per això ens interessa que això s'escampi com a taca d'oli a d'altres municipis, perquè quan tinguem un centenar de caixers estem parlant d'un milió d'euros, que és el que pot fer força."

Ara es crearà una comissió que estudiarà com aplicar l'acord i si es vol arribar als 10.000 euros en aquesta taxa que l'alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez Molina, justifica per l'ús dels caixers a la via pública.

"Les entitats financeres estan traslladant una part de la seva atenció al client, una part de la seva oficina interior, cap a l'exterior. Per tant, estan traient més profit, al meu entendre abusiu, de la via pública. Per tant, primer per aquest fet, que desordena i genera molèsties a la via pública, i després per desencoratjar i exigir que atenguin més bé els seus clients."

Amb aquesta mesura al Vendrell es vol trobar solució a un malestar que és més generalitzat, sobretot entre les persones més grans i que tenen dificultats per fer servir els caixers automàtics o fer gestions online.

"Soc gran, no idiota"

Carlos San Juan, un jubilat valencià de 78 anys que va engegar la campanya "Soc gran, no idiota" a la plataforma Change.org -per denunciar l'exclusió financera de les persones grans- ha aconseguit una reunió amb el govern espanyol i el Banc d'Espanya. La seva campanya per reclamar la humanització de l'atenció al client a les oficines bancàries ja ha recollit prop de 430.000 firmes.

San Juan denunciava en una carta les limitacions que gent com ell poden tenir quan els obliguen a operar per internet o a través d'un caixer. Per aquest motiu demanava mesures concretes i l'empara de l'ens supervisor. Ara el secretari general del Tresor i Finançament internacional l'ha convidat a una reunió que tindrà lloc al Ministeri.

Un problema per a les persones grans, que es fa més greu quan a la població on viuen no hi ha ni un caixer automàtic. Gairebé la meitat de municipis catalans -gairebé 450- no disposen de cap sucursal bancària ni de caixer automàtic.

 

 

ARXIVAT A:
BancaEconomia de butxaca
Anar al contingut