Madrid

Foment proposa fer una via ràpida de l'estació de Sants a l'aeroport del Prat per al TGV

El dilema entre les administracions sobre quin és el millor traçat per a l'arribada del TGV a Barcelona té des d'aquesta tarda una nova proposta del Ministeri de Foment. La proposta preveu l'arribada d'alguns trens d'alta velocitat fins al mateix aeroport en una última parada després de la de l'estació de Sants, sempre en funció de la demanda. Sobre la taula hi ha encara una altra proposta de la Generalitat, que el ministeri no veu tampoc malament.

Actualitzat
L'arribada del TGV a l'aeroport del Prat, que és motiu de discrepàncies entre la Generalitat i el govern central, ha fet un nou gir amb una nova proposta, la tercera ja, del Ministeri de Foment. Aquesta alternativa té en compte la demanda dels usuaris. En funció d'això, es plantegen dos itineraris entre Madrid i Barcelona. El TGV procedent de Madrid passaria per l'estació de Sants, però aquesta no seria l'última parada del recorregut. El traçat acabaria a l'aeroport del Prat, que es convertiria en una estació terminal, a través d'una nova via d'alta velocitat que aniria paral·lela a l'actual via de rodalies i que passaria soterrada pel Prat de Llobregat. D'aquesta manera, el temps de viatge entre l'estació d'Atocha, a Madrid, i l'estació de Sants, de 2 hores i 23 minuts, no es veuria incrementat. Els passatgers que volguessin anar fins a l'aeroport, un 1% del total, segons Foment, farien el recorregut en 2 hores i 36 minuts. Pel que fa a la freqüència de trens que donarien servei a l'aeroport, es decidiria en funció de la demanda i es coordinaria amb els actuals trens de rodalies. Segons l'informe del Ministeri de Foment, si tira endavant aquest projecte suposarà un estalvi econòmic per al govern català. La Generalitat havia acordat pagar fins a 199 milions d'euros per aquesta obra, però si accepta aquest últim pla el cost es reduiria a 148 milions d'euros. Un segon itinerari que el ministeri preveu en aquesta proposta seria que els trens procedents de Madrid passin per Sants i la Sagrera i es dirigeixin cap a Girona i la frontera francesa. LES DUES ANTERIORS PROPOSTES DE FOMENT El primer traçat de Foment proposava que el TGV arribés a l'estació de Sants passant per Cornellà i sense connectar amb l'aeroport. Aquesta solució no va acabar de cuallar i l'octubre del 2001, Foment, Generalitat i ajuntaments del Baix Llobregat van pactar que la via principal del TGV arribés a Sants, però travassant el Prat per apropar-la a l'aeroport. Des d'aquest municipi es construiria un bucle fins a l'actual terminal de l'aeroport i la futura terminal entre pistes. Aquest bucle costaria 199,3 millons d'euros i el pagaria la Generalitat perquè estigués llest a finals del 2004. UNA QUARTA PROPOSTA DE LA GENERALITAT A més, existeix una altra proposta de la Generalitat que el govern central no veu malament. Es tractaria de fer una nova gran estació intermodal al terme del Prat de Llobregat. D'aquesta estació intermodal sortirien trens llançadora cap a l'aeroport i hi podrien passar també els trens de rodalies de Renfe, les línies 1 i 9 del metro i l'Euromed.
Anar al contingut