Transport aeri

Finalitzen els treballs d'explanació de la tercera pista de l'aeroport del Prat

Ja han finalitzat els treballs d'explanació de la superfície de la tercera pista de l'aeroport del Prat, la construcció de la qual es va iniciar el 16 de setembre passat. La nova pista, que es preveu que estigui enllestida en els terminis anunciats, és paral·lela a la més llarga de les dues que ja hi ha i se situa a 1.350 metres de l'actual 07/25, entre les llacunes de la Ricarda i el Remolar. Aquesta nova infraestructura estarà equipada amb sistemes de navegació ILS (sistema d'aterratge instrumental) a les dues capçaleres.

Actualitzat
El calibratge del sistema ILS de la tercera pista de l'aeroport de Barcelona, que compta amb una longitud de 2.660 metres i una amplada de 60 metres, està prevista pel pròxim mes de febrer. Aquest sistema, que es comença a instal·lar ara, permetrà realitzar operacions amb baixa visibilitat. La UTE, integrada per Dragados-Copcisa, Ferrovial-Rubau, Sacyr-Escrinser-Brues i Soclesa-Electnor-Emte, està duent a terme aquestes obres d'ampliació del camp de vol, que generen més de 1.000 llocs de treball directes i indirectes. Aquesta actuació implica, entre altres treballs, la instal·lació de 13.000 balises, l'excavació de 5,1 milions de metres cúbics de terra i l'ús de 250.000 metres cúbics de formigó, a més de 5,6 milions de quilos d'acer i més de dos milions de metres de cablejat elèctric.
Anar al contingut