FGC restablirà totalment demà dilluns el servei a l'S1 després de reparar l'esllavissada a Terrassa Rambla

Actualitzat

ACN Terrassa.-Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) restablirà totalment demà dilluns a les 13 hores el servei a la línia S1 (Barcelona-Terrassa) després de reparar d'urgència l'esllavissada a Terrassa Rambla. El talús que va quedar al descobert amb la caiguda del mur s'ha estabilitzat i protegit amb malla com una primera solució per permetre el pas dels trens en "condicions òptimes". També s'ha fet una primera actuació integral als murs adjacents, alliberant-los de càrrega, i es monitoritzaran. Segons FGC, la solució definitiva consistirà en fer un nou mur de 20 metres de llarg i 8 metres d'alt, i reforçar els murs adjacents. Aquests treballs, en col·laboració amb l'Ajuntament de Terrassa, tindran una durada mínima de sis setmanes.

Ferrocarrils ha assenyalat que demà dilluns 6 de desembre els trens a l'S1 funcionaran "a ple rendiment i amb els horaris corresponents a un dia festiu". La circulació ferroviària es va haver de tallar divendres a primera hora de la tarda entre les estacions de Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides a causa de la caiguda d'un mur a la sortida del túnel de l'estació de Terrassa Rambla, que va afectar les dues vies i també la catenària. FGC va habilitar divendres un servei de bus alternatiu entre Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides i l'endemà dissabte ja es va poder restablir el servei ferroviari habitual des de plaça Catalunya fins a Les Fonts i també entre les estacions de Terrassa. 1.500 metres cúbics de terraEl darrer tram que quedava per obrir, on s'estava oferint servei alternatiu per carretera, és precisament entre Les Fonts i Terrassa Rambla, que demà dilluns al migdia ja quedarà operatiu. Les tasques de reparació de l'esllavissada han constat de la retirada de 1.500 metres cúbics de terra, així com el propi mur que va quedar sobre les vies, treballs que s'han hagut de realitzar amb molta precisió per evitar malmetre tots els cables de connexió. Amb la zona ja neta, el talús estabilitzat i protegit amb malla, i totes les connexions i infraestructures habilitades, FGC ha decidit reobrir la circulació de trens. Pel que fa les causes de l'esfondrament, FGC està ultimant l'informe, en col·laboració amb l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, que permetrà identificar els factors que van desencadenar la caiguda del mur. Segons les primeres hipòtesis dels tècnics, una de les causes podrien ser unes filtracions d'aigua.

Anar al contingut