FGC licita per 187 MEUR la compra i manteniment dels 10 trens de la línia R-Aeroport

Actualitzat

ACN Barcelona.-Ferrocarrils de la Generalitat ha publicat aquest dilluns l'anunci previ a la licitació de la compra dels deu trens que operaran el servei de la futura R-Aeroport entre les estacions de Sant Andreu i la T1 de l'Aeroport del Prat. Segons la previsió de l'empresa, la licitació inclou un contracte 187 MEUR (sense IVA) per la compra de deu unitats (115 MEUR) de 100 metres de longitud i capacitat per a un mínim de 600 persones cada un més un contracte de manteniment integral per quinze anys (72 MEUR). Així mateix, FGC també ha iniciat el mateix procediment per a l'adquisició de quatre trens per a les Rodalies de la línia Lleida-Manresa, segons consta a la plataforma de contractació de la Generalitat.

Ferrocarrils de la Generalitat havia previst que entressin en funcionament 12 trens per operar el servei de l'R-Aeroport, la nova línia entre la T1 de l'aeroport del Prat i Sant Andreu Comtal, però finalment en seran deu. La primera entrega està prevista en tres anys i a partir d'aleshores seran dues cada mes aproximadament. Els combois, a més, hauran d'incloure certes prestacions per a un trajecte a l'aeroport, com la informació al viatger, espai per als equipatges i serveis de vídeovigilància, entre d'altres. Els trens podrien estar ja en funcionament a finals del 2024 o principis del 2025, en funció de l'evolució dels treballs d'Adif.FGC preveu que les empreses que licitin per a aquest contracte disposin d'instal·lacions en propietat o arrendament per dur a terme el manteniment. Si no és així, l'operadora treballa amb una altra opció, que és un contracte de 167 milions d'euros per la subministrament dels deu trens (115 MEUR) i el manteniment durant 15 anys (52 MEUR). En principi, es prioritzarà l'opció que preveu que l'empresa ja tingui instal·lacions pròpies i amb connexió a la xarxa d'Adif.La tardor passada, Adif va anunciar tot just la licitació de la segona fase dels accessos ferroviaris a la T1, que tenen un termini d'execució previstos de 24 mesos. Concretament, els treballs consisteixen en l'adaptació de les vies d'accés, les estructures i moviments de terra per a l'enllaç, el drenatge de la plataforma i reposicions de servituds i serveis afectats, així com el muntatge de via, sistemes d'electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions del nou ramal, a més d'altres equipaments d'obra civil. Paral·lelament, Renfe va reivindicar poder operar aquest servei argumentant que la inversió que li caldria fer seria mínima en disposar de trens i tallers i que podria allargar les línies R2 des de Maçnet-Massanes i R4 des de Manresa fins a l'Aeroport. A més, va al·legar que amb la saturació dels túnels que creuen la ciutat de Barcelona seria difícil encabir una línia mes.A banda de l'anunci previ de la licitació dels trens de l'R-Aeroport, Ferrocarrils també n'ha publicat un altre per a l'adquisició de quatre unitats per a la línia de Rodalies Lleida-Manresa, que la Generalitat operarà a partir del 2024. El contracte, valorat en 65,1 MEUR (sense IVA), inclou el preu dels quatre trens (44 MEUR) un manteniment integral per a un període de 15 anys (21,1 MEUR) en un taller ubicat a la capital del Segrià. En aquest cas, es tracta de trens més petits que els que uniran Barcelona amb l'Aeroport, ja que seran de 60 metres de longitud amb capacitat per a un mínim de 325 persones cada un. La primera entrega també caldrà fer-la en un termini de tres anys.

Anar al contingut