Els productes "rosa" són més cars que els "blaus"
Els productes "rosa" són més cars que els "blaus"

Denuncien tres cadenes de supermercats per tenir més cars els productes per a dones

Està demostrat que les dones paguen més que els homes en els productes cosmètics, com les fulles d'afaitar

RedaccióActualitzat

Ser dona és més car que ser home, o això és el que sembla si ens basem amb el fet que els productes femenins costen més. Per aquest motiu, FACUA- Consumidors en Acció demana que es multi Carrefour, Dia i Lidl per la diferència de preu entre les fulles d'afaitar per a dones i les que són per a homes.

En diuen la "taxa rosa". En molts casos les dones paguen més pel simple fet que l'embolcall o embalatge d'alguns productes estan dirigits al sexe femení i no al masculí. En algun lloc de l'etiqueta hi posa que és "for women" i no "for men".

L'existència de la taxa rosa va ser detectada als Estats Units fa temps. El 1996 l'Estat de Califòrnia va prohibir la discriminació en preus per qüestió de sexe.

En el cas de les fulles d'afaitar, la marca Wilkinson va argumentar que hi havia una diferència de preu perquè les fulles per a dones consten d'altres components en la seva fabricació, cosa que les fa més costoses de produir i, per tant, fan pujar-ne el cost al consumidor final. Poden arribar a costar un 171% més que la resta.

L'article 5 de la llei de competència deslleial contempla que es considera enganyosa aquesta publicitat quan:

"La presentació indueix o pot induir a error als destinataris, sent susceptibles d'alterar el seu comportament econòmic" i incideix sobre "el preu o la seva manera de fixació, o l'existència d'un avantatge específic pel que fa al preu".

Un altre dels motius que donen les empreses per justificar aquest encariment dels preus és la llei de l'oferta i la demanda. Segons diuen, les dones estarien més disposades a invertir més diners en productes de bellesa o cosmètica. D'això se n'haurien adonat els productors, que s'han limitat a apujar els preus al màxim punt d'equilibri on les seves vendes no noten cap perjudici.
 

 

 

 

L'associació considera que la seva presentació com a productes dirigits a dones, malgrat tenir les mateixes característiques que els orientats a homes, implica "publicitat enganyosa", en vendre a un preu més alt "fulles d'afaitar que no presenten cap avantatge respecte a aquelles que s'ofereixen a homes".
ARXIVAT A:
FeminismeIgualtat de gènere
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut