Facebook activa el botó "he votat" per a les eleccions del 20-D

Els votants que entrin a Facebook veuran al seu mur el botó "he votat" i el poden prémer, sense revelar quin partit han votat
Facebook activa el botó "he votat" per a les eleccions del 20-D

Facebook activa el botó "he votat" per a les eleccions del 20-D

Els votants que entrin a Facebook veuran al seu mur el botó "he votat" i el poden prémer, sense revelar quin partit han votat
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Facebook ofereix a tothom en edat de votar l'opció de compartir el seu dret a vot amb els seus seguidors i amics que han anat a les urnes en les eleccions generals. Els votants que entrin a Facebook veuran al seu mur el botó "He Votat" i el podran prémer, sense revelar a quin partit han votat.

El botó "He Votat" a Facebook ha estat utilitzat anteriorment en altres processos electorals, com les últimes tres eleccions d'Estats Units, a l'Índia i més recentment al Regne Unit i Argentina. Estudis previs, Nature 2012, mostren com la conversa a Facebook abans d'unes eleccions pot augmentar el nombre de votants. Per exemple, l'any 2012 als Estats Units, uns 300.000 votants van acudir a les urnes després de veure les publicacions de Facebook dels seus amics.

Facebook ha revelat també els mapes de calor que mostren com estan repartits els fans dels candidats d'Albert Rivera, d'Alberto Garzón, de Pablo Iglesias, de Mariano Rajoy i de Pedro Sánchez. Cada província presenta una escala de color que correspon amb la concentració de fans dels polítics de l'àrea.

La companyia ha compartit així mateix un vídeo que mostra l'evolució del nombre de persones que han parlat cada dia a Facebook sobre les properes eleccions, des del mes d'agost. El vídeo reflecteix un increment important en el mes de desembre, coincidint amb el començament de la campanya electoral.

VÍDEOS RELACIONATS