Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Brussel·les

Espanya i la UE suspenen en els objectius d'Educació fixats per al 2010

Tant Espanya com la Unió Europea estan molt lluny de complir els objectius d'Educació i Formació que els 27 es van fixar per al 2010. De fet, tant l'una com l'altra suspenen clarament. Espanya no arribarà a cap dels cinc objectius fixats, i el conjunt de la Unió només aconseguirà el d'incrementar el nombre de llicenciats en carreres científiques i tècniques. Els indicadors que no es compliran són les de reduir l'abandonament escolar, augmentar el percentatge de gent que acaba l'educació secundària, millorar les competències bàsiques de l'alumnat i participar en formació contínua.

Actualitzat
Els objectius per a l'any que ve s'emmarquen en l'Estratègia de Lisboa sobre Creixement i Ocupació i es basen en aquests cinc indicadors considerats clau. I la qüestió és que, en els últims anys, l'evolució ha estat negativa, tal com consta a l'informe que la Comissió Europea ha fet públic aquest dimecres.

Així, en el cas d'Espanya, l'abandonament escolar ha augmentat en 8 anys, del 29% al 32%, una proporció que duplica la mitjana europea, que no arriba al 15%, i que triplica l'objectiu de la UE per al 2010, que és del 10%.

En el percentatge de gent d'entre 20 i 24 anys amb estudis secundaris acabats, Espanya, amb un 60% dels estudiants, està molt per sota del 85% que es proposa la UE. I l'índex és 6 punts inferior al de l'any 2000 i 18 al de la mitjana europea

Respecte a les competències bàsiques, més d'un 25% dels alumnes de 15 anys espanyols tenen un nivell insuficient de comprensió lectora, percentatge que la UE vol reduir al 17%. A tota la Unió, la comissió subratlla que "l'analfabetisme funcional" ha crescut del 21% al 25% en 8 anys i per això demana que aquest sigui el "cavall de batalla" de les futures polítiques educatives dels estats membres, segons ha remarcat el comissari d'Eduació, Maros Sefcovic.

En formació contínua, només el 10% dels espanyols d'entre 24 i 64 anys segueixen algun curs d'aquesta mena, cosa que representa 2,5 punts menys que l'objectiu comunitari.

I en llicenciatures científiques i tècniques, la UE destaca que hi ha hagut "grans avenços" en aquesta qüestió, encara que la proporció actual a Espanya és del 12%. Són tres punts menys del que es va fixar com a objectiu per a l'any que ve i, sobretot, contrasta amb el 34% de la mitjana de la UE.

A més de difondre els resultats, la Comissió Europea avisa que la crisi econòmica, i els canvis que implica en la despesa pública poden fer recular encara més les xifres. En el cas de l'estat espanyol, la inversió en Educació respecte al PIB continua per sota de la mitjana europea -amb un 4,28%, davant el 5,05% de mitjana.
NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
DOCUMENTS RELACIONATS
Anar al contingut