Uns nens mediten.
En països com els Estats Units i França ja fa dècades que s'apliquen aquestes tècniques a escoles i instituts.
Barcelona

Escoles i instituts incorporen el ioga i la meditació a les aules per millorar el rendiment acadèmic

Escoles i instituts exploren noves vies per millorar el rendiment acadèmic dels alumnes. Amb aquesta premissa, diversos centres educatius de tot el país estan incorporant tècniques de ioga, relaxació i meditació. Els beneficis? Milloren les habilitats cognitives, com el càlcul, la memòria, l'atenció i la capacitat d'abstracció.

Catalunya Ràdio/RedaccióActualitzat

Escoles i instituts exploren noves vies per millorar el rendiment acadèmic dels alumnes. Amb aquesta premissa, diversos centres educatius de tot el país estan incorporant tècniques de ioga, relaxació i meditació. Els beneficis? Milloren les habilitats cognitives, com el càlcul, la memòria, l'atenció i la capacitat d'abstracció.

Així ho defensa Lluís López, director del programa TREVA (Tècniques de Relaxació Vivencial a l'Aula), que ja apliquen professors d'una cinquantena d'escoles. López explica, a més, que aquestes tècniques ajuden a la convivència a les aules. "Minven el nivell d'estrès, cosa que repercuteix en com es relacionen els nanos entre ells", afirma.

Una valoració que corrobora Maria Carme Molist, especialista d'educació en la interioritat de les Escoles Vedruna de Barcelona, que des de fa dos anys forma docents perquè apliquin aquestes tècniques a les seves classes. "Al cap de poc temps de treballar la relaxació i calma, els nens estan més serens i no tan dispersos a les aules. Només per això ja val la pena fer-ho", considera Molist.

I a l'escola Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts, al Baix Llobregat, han introduït el ioga dins de l'horari lectiu. Els nens de tercer, quart i cinquè en fan una hora setmanal. "Pel fet d'haver treballat l'aspecte més físic, la capacitat d'estar atents s'amplia. Ells són conscients que si, per exemple, han de fer un examen a la tarda després d'haver fet ioga, la seva ment està més enfocada amb el que han de fer", explica l'encarregada d'aquestes classes, Blanca Franco.

La introducció d'aquestes tècniques a les escoles catalanes és relativament recent. En països com els Estats Units i França ja fa dècades que s'apliquen a escoles i instituts.

Anar al contingut