Barcelona

Escola Cristiana considera molt intervencionista l'assignatura de religió que planteja la LOMCE

Aquesta fundació afirma que l'actuació del govern espanyol en aquesta assignatura reflecteix tot el disseny curricular de la LOMCE

RedaccióActualitzat

La Fundació Escola Cristiana de Catalunya critica el plantejament de l'assignatura de religió que fa la "llei Wert". El seu secretari general adjunt, Carles Armengol, ha dit a "El matí de Catalunya Ràdio" que hi ha molt d'intervencionisme en aquesta actuació del govern espanyol: "Jo diria que és la concepció de tot el disseny curricular de la LOMCE. Tot, no només de l'assignatura de religió." Segons Armengol, a tot Europa els currículums són documents simples amb les línies generals de cada assignatura que després cada centre desenvolupa d'acord amb la realitat que es troba.

El portaveu d'Església Plural, Josep Torrents, demana als bisbes catalans que s'hi pronunciïn en contra: "És molt important que els bisbes de Catalunya es desmarquin d'aquesta normativa al més aviat possible. No s'hi val fer seguidisme en una qüestió en què, si no es marquen unes pautes clares, s'està perjudicant la mateixa imatge de l'Església."

També en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", el president de la Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes (FAPAC), Àlex Castillo, ha dit que recomanaran als estudiants que no triïn l'opció de l'assignatura de religió.

Aquest dijous, el BOE publica els nous textos de l'assignatura de religió. Entre d'altres novetats, es pot deduir que els nens hauran de resar, a primer de Primària, reproduint fórmules d'agraïment o, a tercer, posant en comú amb els companys les oracions que la comunitat cristiana fa servir de manera quotidiana. També destaca un fragment on s'assegura que "Déu ha creat l'ésser humà perquè sigui feliç en relació amb Ell."

NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut