"Escape rooms" a les escoles per tractar temes complexos com la identitat de gènere

Els jocs d'escapada també poden ser una eina educativa

RedaccióActualitzat

Els "escape rooms" són una bona oferta d'oci, però també poden ser una eina educativa. Ara, un pla pilot planteja utilitzar els "escape rooms" a escoles i instituts per tractar a través del joc temes complexos com les migracions, l'ecologia o la identitat de gènere.

Es tracta d'un projecte europeu, "School break", en què participa la Universitat Oberta de Catalunya, UOC, que ha creat 4 dels 13 jocs d'escapada que s'han dissenyat.

"El joc és una màquina d'aprendre i, en aquest cas, posem aquesta màquina al servei d'uns valors"​, diu Dani Aranda, investigador i reponsable del projecte "School break" a la UOC.

Estan pensats per a alumnes a partir de 5è de primària i, segons destaquen, no només són una altra manera de treballar els temes, sinó que ajuden a crear grup i treball en comú, alhora que s'adquireixen competències curriculars i personals.

Està previst que al setembre el material didàctic ja estigui a l'abast de tothom, però també es proposa a docents i alumnes dissenyar els seus jocs d'escapada.

Per veure com funciona, un equip de TV3 ha anat a l'escola Ferran Segarra de Santa Coloma de Gramenet, on alumnes de 6è viuen l'experiència.

ARXIVAT A:
Educació
Anar al contingut