Error humà, la causa del xoc entre un autocar i un tren amb sis menors morts a Millars

L'estudi de l'accident a Millars, a la Catalunya Nord, descarta "errors tècnics" i conclou que la conductora de l'autocar no hauria vist els senyals
Error humà, la causa del xoc entre un autocar i un tren amb sis menors morts a Millars

Error humà, la causa del xoc entre un autocar i un tren amb sis menors morts a Millars

L'estudi de l'accident a Millars, a la Catalunya Nord, descarta "errors tècnics" i conclou que la conductora de l'autocar no hauria vist els senyals
Lluís Freixes Actualitzat
TEMA:
La conductora de l'autocar sinistrat a la Catalunya Nord no hauria vist els senyals

L'informe recomana instal·lar una càmera als trens i als passos a nivell

Un any i mig més tard s'ha fet públic l'informe tècnic sobre l'accident en un pas a nivell a Millars, a la Catalunya Nord, on van morir sis adolescents i hi va haver 18 ferits greus. L'autocar sinistrat transportava alumnes de 13 a 17 anys des de Millars cap a altres municipis propers quan va ser envestit pel tren que uneix Perpinyà i Vilafranca de Conflent.

L'estudi que ha fet l'oficina d'investigació sobre accidents de transports terrestre, la BEA, conclou que no hi va haver errada tècnica en la violenta col·lisió entre l'autocar escolar i el tren, i apunta que la causa directa va ser que l'autocar no es va aturar tot i que el semàfor estava en vermell i la tanca abaixada. Considera que l'escenari més probable és que la conductora de l'autobús no va veure els senyals tot i que eren al seu lloc.

L'informe relaciona l'errada humana amb la "visibilitat reduïda" del llum vermell de la senyalització, i que, quan l'autocar va girar a l'esquerra, mitja barrera quedava en punt cec per a la conductora.

L'envestida del tren va partir per la meitat l'autobús escolar (France Bleu/Reuters)


Recomanacions

El mateix informe recomana a la Direcció General d'Infraestructures i a l'empresa que gestiona la xarxa ferroviària, SNCF Réseau, que instauri un procediment per avaluar la el funcionament dels equips tècnics dels passos a nivell.

També proposa que s'equipin els passos a nivell amb un senyal d'alerta continuada, "des que s'abaixen les barreres fins que pugen del tot". Per últim, l'informe recomana a SNCF Réseau que instal·li una càmera frontal al capdavant del tren per enregistrar esdeveniments sobre la infraestructura, així com als passos a nivell.

ARXIVAT A:
Mobilitat