Dos turistes miren la llista de vols a l'aeroport del Prat.
Entre 250 i 600 euros e compensació si el vol surt amb retard.
Barcelona

Entre 250 i 600 euros de compensació si el vol surt amb retard

Els viatgers afectats pel retard d'un vol que superi les tres hores tenen dret a una compensació econòmica. A més, les companyies aèries no poden cobrar un recàrrec fix per pagar amb targeta en vols comprats per internet.

RedaccióActualitzat
Els viatgers afectats pel retard d'un vol que superi les tres hores tenen dret a una compensació econòmica. L'Agència Catalana de Consum anima els usuaris a reclamar aquestes indemnitzacions, que poden ser d'entre 250 i 600 euros, en funció de les hores de retard i de la llargada del trajecte.

El director de l'agència, Alfons Conesa, també remarca que les companyies no poden cobrar un recàrrec fix per pagar amb targeta a la seva pàgina web: "El que no pot ser és dir: 'per una transacció cobro 12 euros o 8 o 10' perquè els preus varien molt i ets pots trobar que si compres un bitllet que val 40 euros i te'n cobren 12 per pagar-lo amb targeta de crèdit, t'estan cobrant més d'un 25% pel seu pagament".

Això sí, les companyies poden aplicar el mateix percentatge de comissió que els cobra el seu banc per cobrar amb targeta. En tot cas s'ha d'anunciar quin és aquest percentatge.
Anar al contingut