Aparador d'un comerç de Barcelona
Aparador d'un comerç de Barcelona

Entabanats pel Black Friday: els preus van pujar un 2,6% respecte al mes anterior

Un estudi de l'OCU analitza 28.000 preus de més de 1.200 productes el mes previ a la setmana de descomptes Black Week

RedaccióActualitzat

Menys de dos de cada deu productes van ser ofertats durant la Black Week a preus mínims, mentre que el preu de gairebé tres de cada deu productes va augmentar. Això implica, de mitjana, un increment de preus d'un 0,5% aquells dies. Així ho ha constatat una investigació de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), publicada aquesta setmana.

L'estudi és el resultat de comparar 28.000 preus de 1.260 productes durant l'anomenada Black Week, del 23 al 29 de novembre, amb els que els mateixos productes tenien fa un mes.

L'OCU assenyala, a banda, que en les tendes online l'increment de preu ha estat encara més pronunciat: un 6,6% de mitjana a FNAC, un 4,6% a Worten, un 3,3% a Carrefour, un 3,2% a Mediamarket i un 2,2% a Amazon.

Els preus durant el Black Friday

La mitjana de preus es va incrementar encara més durant el Black Friday: un 2,6%. Segons l'organització en defensa dels interessos dels consumidors, la trampa és que només el 3,4% dels preus dels productes que van estudiar van obtenir el seu millor preu el 27 de novembre. En paral·lel, els preus d'altres productes van pujar.

Els productes on hi va haver més increment de preus van ser, sobretot, altaveus portàtils, impressores, forns i dispositius mòbils.

L'estudi assenyala, també, que establiments com Milar, Tien 21 i Navarrete sí que van jugar net i van aplicar descomptes que, de mitjana, van arribar al 6%.

ARXIVAT A:
Consum
Anar al contingut