A Catalunya hi ha 18 lectors de matrícules i  en els proxims mesos s'ampliarà el nombre de punts de lectura.
A Catalunya hi ha 18 lectors de matrícules i en els proxims mesos s'ampliarà el nombre de punts de lectura.
Barcelona

En marxa el sistema de multes, a través de lectors, per no passar l'ITV

Aquest dimecres es comença a multar, a través dels lectors de matrícules, els conductors que no hagin passat la ITV. En els últims mesos, s'avisava els infractors que es detectaven amb aquest sistema, però a partir d'aquest dimecres ja no podran evitar la multa. El Servei Català de Trànsit destaca que en aquests mesos molts conductors han fet el pas per regularitzar la situació del seu vehicle.

RedaccióActualitzat

Es posa en marxa el sistema de multes, a través dels lectors de matrícules, als conductors que no hagin passat la ITV. Fins ara, s'avisava als infractors que es detectaven amb aquest sistema mitjançant una carta, però des d'aquest dimecres ja no podran evitar la sanció.

El Servei Català de Trànsit (SCT) destaca que en aquests mesos molts conductors han fet el pas per regularitzar la situació del seu vehicle.

La multa a la qual s'enfronten els conductors que no hagin passat la ITV pot arribar als 700 euros.

El director del SCT, Joan Josep Isern,ha indicat que actualment a Catalunya hi ha 18 lectors de matrícules i que en els pròxims mesos s'ampliarà el nombre de punts de lectura i s'utilitzarà també els lectors portàtils que tenen els Mossos d'Esquadra. Les dades detectades pels mitjans relacionats es comparen amb una base de dades de vehicles que no estan al corrent de la ITV o l'assegurança i en cas de ser positiu en genera la corresponent sanció.

Isern ha alertat que el 2013 el 20% dels cotxes que circulaven per carreteres catalanes no havien passat la revisió i que durant la campanya ,abans de començar les multes, s'han enviat 400.000 cartes d'avís.

El director ha avançat que un dels nous lectors de matrícules s'instal·larà a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera (Girona). Segons Isern, una de les causes de la implantació d'aquest sistema és l'envelliment del parc mòbil de Catalunya, que compta amb un 60% del total dels vehicles amb més de 10 anys.

Anar al contingut