Empreses catalanes ja fabriquen els dispositius de seguretat dels cotxes del 2022
L'empresa Ficosa ha desenvolupat un innovador dispositiu que detecta el patró de respiració i avisa el conductor que s'està adormint

Empreses catalanes ja fabriquen els dispositius de seguretat dels cotxes del 2022

Davant el canvi de la normativa europea per reduir les morts a la carretera, les empreses comencen a incorporar nous dispositius com càmeres per evitar l'angle mort dels retrovisors

RedaccióActualitzat

Aquesta setmana, el Parlament Europeu ha aprovat una sèrie de mesures de seguretat que seran obligatòries en tots els cotxes nous a partir del 2022. Es tracta, en molts casos, de dispositius que actualment ja estan disponibles en els cotxes més cars. Amb la mirada posada en aquesta fita, la indústria catalana de l'automòbil ja treballa per incorporar aquests canvis. 

Ficosa és una d'aquestes empreses. Ignasi Castelló, el director general de vendes, explica alguna de les innovacions que l'empresa està fent, com, per exemple, evitar l'angle mort dels retrovisors. Ficosa els ha substituït per un sistema de càmeres i pantalles.

"A part de la millora coeficient de fricció i aerodinàmica, consum i extenció dels quilòmetres que es poden fer amb una càrrega de bateria, es dona una millora clara de seguretat. Ho fem a través d'un camp de visió més elevat, d'una reducció de l'angle mort de quan t'estan avançant i no arribes a veure-ho i amb una capacitat de fer zooms i detecció d'objectes, de persones... a trevés del softward que s'aplica al sistema."    


A més, també ha desenvolupat un innovador detector que avisa el conductor de l'automòbil en cas de somnolència perquè pari el vehicle i descansi. Mentre que la majoria d'aquests dispositius funcionen per reconeixement facial, aquest, que és més fiable, detecta el patró de respiració i avisa el conductor que s'està adormint entre un i cinc minuts abans.

 

 

Altres dispositius que seran obligatoris són els sistemes de frenada d'emergència, de manteniment del carril o de limitació automàtica de velocitat, com diu Josep Nadal, gerent del Clúster de la Indústria de l'Automoció:

"Significarà que els vehicles hauran de ser capaços de llegir o detectar el tipus de via on es troben, saber quina és la velocitat límit a la que poden circular i, per altra banda, limitar electrònicament la velocitat del vehicle."

 

 

Actualment, la majoria d'aquests dispositius ja existeixen com a extres en els vehicles de més alta gamma. La indústria considera, però,que incorporar-los a partir de 2022, a tots els cotxes no hauria d'encarir-ne la compra, com destaca Ignasi Castelló:

"Amb els volums i les sinèrgies que es poden obtenir amb les fabricacions massives, el preu del vehicle s'hauria de mantenir a efectes pràctics a nivell constant, amb euros constants."

Incorporant obligatòriament aquestes tecnologies de seguretat, la Unió Europea pretén reduir les morts viàries un 20%.
 

 

ARXIVAT A:
MobilitatTrànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut