Barcelona

Els usuaris afronten amb cansament una segona jornada sense trens però amb bitllets gratis

Segona jornada amb reducció de les línies de rodalies de Renfe i noves cues d'usuaris a les estacions de la C-2 sud, C-7 i C-10 afectades, sobretot a Gavà. A la C-31, l'antiga autovia de Castelldefels, hi ha tornat a haver congestió tot i el nou carril habilitat. A més, la nova oficina d'informació a la plaça d'Espanya de Barcelona anunciada a bombo i plateret no ha entrat en funcionament a l'hora prevista. El cansament acumulat pels usuaris s'ha fet ben visible i ha provocat que fins i tot molts hagin desistit de parlar amb els periodistes. L'únic consol de la jornada ha estat que el bitllet ha passat a ser gratuït, encara que la mesura de moment no afecta als abonaments mensuals i els bitllets multiviatge.

Actualitzat

Els viatgers gasten el doble de temps per fer el seu trajecte habitual però ho fan gratis. Aquest seria el resum d'aquesta segona jornada del pla especial engegat per Renfe per suplir la reducció del servei a rodalies a causa de les obres de l'AVE. La mesura, però, no consola ni arriba a tothom. Molts usuaris han deixat palès que justament els més habituals de rodalies no es podran beneficiar de la mesura, ja que aquesta no preveu de moment com compensar els bitllets multiviatges o els abonaments mensuals. Mentre Renfe estudia el cas, els afectats han tornat amb una nova càrrega de paciència a passar pels recorreguts dissenyats pel pla, però amb el cansament ben visible als seus rostres i sense ganes de parlar amb els periodistes. En general, hi ha hagut més usuaris que el primer dia, una millora de l'organització del servei d'autobusos i de la informació de la companyia.

No obstant això, algunes de les millores promeses no s'han produït o no han donat resultat. Així, l'anunciada obertura d'una oficina d'atenció al client a la plaça d'Espanya de Barcelona, per fer els justificants de retard i entregar les devolucions exprés, no ha obert a primera hora del matí. Com ja va passar ahir amb el telèfon d'informació de Renfe, el servei no ha entrat en funcionament fins ben entrat el matí, passada la hora punta d'afluència d'usuaris.

Tampoc les mesures per descongestionar el trànsit d'entrada a Barcelona s'han mostrat efectives. Les cues han tornat a la C-31, una de les vies que ahir van patir més retencions, tot i el carril addicional que s'hi ha habilitat entre Castelldefels i Bellvitge.

D'altra banda, les previsions meteorològiques apunten que entre dimecres al vespre i dijous les pluges podrien arribar a Catalunya. Renfe ja treballa amb aquesta dada i ha anunciat que es mirarà de posar més autobusos per tal de reduir els temps d'espera.

Les millores palpables

Una de les millores que sí que han notat els usuaris és la redistribució dels autobusos. Els que vénen de Gavà paren, ara, al començament de l'avinguda de Maria Cristina, al costat de la boca del metro, i no pas al costat de les fonts, com feien ahir. La nova distribució fa que els usuaris hagin de caminar menys per tal de fer el transbordament. Aquesta mesura es mantindrà tot el temps que duri la suspensió del servei, que, segons el Ministeri de Foment, es podria allargar més del que s'havia previst: uns 15 dies.

L'Entitat Metropolitana del Transport també ha creat dues noves línies d'autobús: l'L-83, que enllaça el nord de Gavà amb Cornellà passant per Viladecans i Sant Boi, i l'L-10, entre el Prat i Bellvitge. També es reforcen les línies L-82 i L-85.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut