Barcelona

Els tricicles turístics reclamen regular el sector i frenar l'intrusisme

L'Associació Catalana de Conductors de Rickshaw calcula que mig miler de tricicles circulen il·legalment per Barcelona

Ferran Moreno GarciaActualitzat

Desenes de tricicles turístics, coneguts a altres països com a "rickshaw", s'han manifestat aquest dimecres als voltants del Parc de la Ciutadella. La recent creada Associació Catalana de Conductors de Rickshaw reclamen una regulació del sector i que s'acabi amb l'intrusisme en aquesta activitat econòmica.

Els "rickshaw" oficials reconeixen que el nombre de tricicles ha augmentat massa i que hi ha problemes de convivència amb els vianants, sobretot si hi ha males pràctiques. Normalment, asseguren, són els tricicles il·legals els que van a una velocitat superior a la permesa, porten massa passatgers o tenen vehicles en males condicions.

El col·lectiu s'ha constituït en associació per reclamar els seus drets

 

Actualment hi ha uns 500 tricicles turístics amb permís a Barcelona. L'Ajuntament va crear una normativa ara fa dos anys. L'Associació calcula que el nombre real de "rickshaws" circulant per la ciutat és d'un miler, el doble del nombre oficial. Álex Maldonado és el president del gremi:

"Són gent que ve a treballar sense documentació, no compleixen les regles i ni tan sols estan donats d'alta d'autònoms."

 

 

En total, les sancions a tricicles turístics han passat de 122 l'any passat a gairebé 900 en el primer mig any de 2019. Els conductors oficials denuncien que els irregulars fins i tot copien amb exactitud els adhesius oficials de l'Ajuntament de Barcelona que els permet circular per la ciutat.

De nit la situació empitjora i els conductors de "rickshaw" parlen d'una "ciutat sense llei". Pablo Nicasio és soci de la cooperativa Rickshaw La Indy:

"Hem vist robatoris a turistes, ganivets, hem vist armes blanques, cadenes.... coses que no existeixen a Europa."

 

També denuncien que les àrees per descansar queden ocupades, molts cops, per altres vehicles, com motocicletes.

 

El nombre de "rickshaws" reals duplica el de vehicles oficials

 

El col·lectiu denuncia que les sancions als conductors de tricicles turístics il·legals no són eficients i que, un cop sancionats, els vehicles tornen a sortir al carrer a buscar clients. La Generalitat estudiarà si cal regular el sector, mentre que l'Ajuntament ja ha mantingut una primera sessió de treball amb els conductors.

 

ARXIVAT A:
Turisme
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut