Els treballadors del metro faran vaga el 8 i el 29 d'abril per la crisi de l'amiant

En assemblea, els treballadors decideixen fer aturades de quatre hores per torn en dos dilluns del mes vinent
Els treballadors del metro faran vaga el 8 i el 29 d'abril per la crisi de l'amiant
Barcelona

Els treballadors del metro faran vaga el 8 i el 29 d'abril per la crisi de l'amiant

En assemblea, els treballadors decideixen fer aturades de quatre hores per torn en dos dilluns del mes vinent
Quim Balaguer Actualitzat
TEMA:
Mobilitat
Els treballadors del metro faran vaga el 8 i el 29 d'abril per la crisi de l'amiant

Els treballadors del metro ja van fer vaga la setmana del Mobile

Els treballadors del metro de Barcelona han votat aquest dijous a favor de convocar dues noves jornades de vaga els dilluns 8 i 29 d'abril. La plantilla ha votat en dues assemblees, al matí i a la tarda, i finalment s'ha imposat l'opció de fer vaga. Els treballadors faran aturades de quatre hores a cada torn: matí, tarda i nit.

Les mobilitzacions són la resposta de la plantilla per les discrepàncies amb la direcció de TMB, en especial per la gestió de la crisi de l'amiant. Aquest ja va ser el motiu de la vaga de 4 dies que van fer els treballadors del metro el mes passat durant el Mobile World Congress.

 

 

La plantilla del metro acusa la direcció de TMB d'amagar la magnitud del problema de l'amiant, detectat en la pintura antisoroll d'una quarantena de combois del suburbà.

Els sindicats han denunciat que un treballador del metro ja jubilat va morir a conseqüència d'una malaltia derivada del contacte amb l'amiant, i que un treballador encara en actiu ha estat diagnosticat d'asbestosi.

L'empresa nega aquest grau d'afectació i assegura que del miler de revisions que ha fet fins ara als treballadors susceptibles d'estar en contacte amb l'amiant, només 22 tenen afectacions pulmonars lleus.

Aquesta mateixa setmana TMB ha anunciat noves anàlisis de l'aire d'estacions i túnels i que oferirà revisions mèdiques al personal que ja no treballa a l'empresa. A més ja ha licitat la compra de nous vagons per substituir aquells on s'ha detectat la pintura amb amiant.

L'amiant és un material molt present en el fibrociment i altres elements molt emprats en la construcció a Espanya durant la segona meitat del segle passat. El contacte continuat amb les fibres de l'amiant pot provocar greus afectacions pulmonars, que poden trigar dècades a manifestar-se.

 

ARXIVAT A:
Mobilitat