Camions a Mercabarna en l'inici de la segona vaga dels transportistes
Camions a Mercabarna en l'inici de la segona vaga dels transportistes (Europa Press/Lorena Sopêna)
Madrid

Se suspèn la vaga indefinida de transportistes per la falta de suport

La plataforma convocant, que aquest dilluns va iniciar una aturada indefinida, argumenta que ha topat amb una "campanya sense descans d'oposició sistemàtica"

RedaccióActualitzat

El fracàs de la vaga indefinida de transport de mercaderies d'aquesta setmana ha portat l'organització convocant a suspendre l'aturada el segon dia de protestes

La Plataforma Nacional en Defensa del Sector del Transport no ha justificat la suspensió així, sinó que ha al·legat que s'ha hagut d'enfrontar amb una "campanya sense descans d'oposició sistemàtica"

En un comunicat, el col·lectiu, que agrupa autònoms i pimes, assegura que darrere de la campanya hi ha clients seus (els carregadors), patronals del sector, sindicats, "una part concreta política" i, fins i tot, mitjans de comunicació. 

El text afegeix que han rebut "milers de trucades de companys" que relataven amenaces dels carregadors si secundaven la protesta. 

"Ens hem trobat amb una persecució, assetjament i coaccions inconcebibles per part de diferents autoritats, on no s'està respectant el dret a la vaga", s'han queixat. 

La vaga ha tingut una incidència molt escassa a Catalunya
La vaga ha tingut una incidència molt escassa a Catalunya (Europa Press/Lorena Sopêna)


Una vaga sense el suport de les grans associacions de camioners ni dels sindicats

L'aturada, que va començar la mitjanit de dilluns, no tenia el suport de les principals associacions de camioners (CETM i Fenadismer) ni dels sindicats UGT i CCOO.

La plataforma manté que continuarà "defensa i lluitant" peti qui peti per reclamar una millora de les condicions de treball del sector. 

Els vaguistes demanaven millores salarials i que el govern espanyol faci complir les lleis de costos i de càrrega i descàrrega.

Entre els incompliments que denuncien hi ha la prohibició de treballar per sota del preu de cost o d'obligar els conductors a ajudar, de franc, a carregar i descarregar els vehicles.
 

La vaga del març, amb molta més incidència

Aquesta era la segona vaga de transportistes. Al març, la protesta va tenir una incidència més gran.

Tot i que a Catalunya no hi va haver desabastiment, empreses làcties i cerveseres de tot l'estat, entre altres indústries, van veure afectada la producció.

Hi va haver marxes a lentes a ciutats com Barcelona i, al llarg de la primera setmana de mobilitzacions, es van registrar una trentena de detinguts i 350 denunciats al conjunt de l'estat.

Finalment, el conflicte va desencallar-se després d'un acord amb el govern espanyol per les ajudes de 20 cèntims per litre de combustible.

Justament, aquest dilluns, la ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, ha afirmat a RNE que és partidària de restringir l'ajuda, a partir del 2023, als sectors i famílies més necessitats, per motius professionals o de renda. 

 

ARXIVAT A:
Drets laboralsTransport de mercaderies
Anar al contingut