Pla mitjà d'una dona mirant torrons a la botiga de Torrons Vicens d'Agramunt, l'11 d'octubre de 2020. (Horitzontal)
Pla mitjà d'una dona mirant torrons a la botiga de Torrons Vicens d'Agramunt, l'11 d'octubre de 2020. (Horitzontal)

Els torronaires d'Agramunt arrenquen la campanya amb optimisme i preveuen superar les vendes de l'any passat

Actualitzat

ACN Agramunt.-Els torronaires d'Agramunt (Urgell) han donat el tret de sortida a la campanya d'hivern, la més important de l'any, amb optimisme i la previsió de superar les vendes de l'any passat. De fet, el propietari de Torrons Vicens i president de la IGP Torró d'Agramunt, Ángel Velasco, confia que aquestes festes de Nadal la gent consumirà més aquest dolç perquè passarà més temps a casa. Això, malgrat la suspensió de la 32a Fira del Torró que s'havia de celebrar aquest cap de setmana, principal aparador del sector on les firmes concentren un volum important de les vendes. La cancel·lació firal però, no ha dissuadit a centenars de persones de visitar el municipi amb la intenció de comprar i conèixer les principals novetats de torrons.

El president del Consell Regulador de la IGP Torró d'Agramunt i propietari de Torrons Vicens, Ángel Velasco, confia que la campanya d'enguany serà "bona" perquè encara que la demanda dels restaurants no serà tant alta, la gent "sí celebrarà el Nadal a casa". En aquest sentit, fins i tot preveu que les vendes "augmentaran", ja que els ciutadans "no sortirà tant dels seus habitatges i consumiran més torró".Velasco ha lamentat que enguany no s'hagi pogut celebrar la Fira del Torró, tot i que ha afegit que en primer terme cal "vetllar per la seguretat". "Es nota a nivell de vendes, òbviament es ven molt i és la llançadora de la campanya de Nadal", ha afegit. Tot i això, ha explicat que durant tot el cap de setmana han tingut un volum de feina molt elevat a la botiga, ja que tot i no haver-hi la fira, hi ha molta clientela assídua a visitar el municipi per aquestes dates. El mestre torronaire també considera que la suspensió de la fira ha fet que les firmes hagin hagut de fer "un esforç superior" per treure i donar a conèixer nous productes. En el cas de Torrons Vicens, Velasco ha explicat que enguany ja han presentat vuit novetats, i que en trauran més abans d'acabar l'any. Això suposa el doble de productes nous que la firma acostuma a presentar al certamen firal.Del total de les vuit novetats, cinc són creacions de Velasco que combinen "tradició i innovació", mentre n'hi ha tres que presenta el xef Albert Adrià. Entre aquestes novetats, s'hi pot trobar un torró de formatge amb codony i nous, un de pastís Sacher, de Barklava o de galeta. "Convertim postres que ja existien en torró", explica Velasco, amb l'objectiu que aquest dolç es mengi durant tot l'any i no només per les festes nadalenques. "Ho estem aconseguint i volem continuar així", ha afegit.Per la seva banda, la directora de la Fira del Torró i la Xocolata a la pedra, Tamara Lombardo, ha dit que la decisió de suspendre la fira "potser va ser l'encertada", donat l'alt risc de contagis que hi ha, i ha admès que aquest cap de setmana ha estat "estrany" per al municipi. "Estem acostumats a que hi hagi molt moviment per aquestes dates i es nota que no ha fira", ha explicat. Tot i així, ha afegit que sí que s'ha notat l'arribada de persones que ja tenen la tradició de visitar el municipi per aquestes dates."Conscients" que la fira suposa un esdeveniment important pels torronaires, des de la Fira i l'IGP Torró d'Agramunt s'ha impulsat una acció per promocionar el torró d'Agramunt i la història de la fira a través de reportatges en diversos mitjans de comunicació. També s'ha organitzat un mercat de proximitat que se celebrarà al centre històric el dissabte 31 d'octubre. L'objectiu és incentivar les vendes d'aquells negocis, a banda dels torronaires, que també han quedat afectats per la suspensió de l'esdeveniment firal.

Anar al contingut