Barcelona / Irene Vaqué

Els telèfons per a la gent gran també tenen un espai al MWC

La majoria de gent gran no vol cap telèfon mòbil d'última generació, sinó un de senzill, que els ofereixi els serveis de trucades i missatges. Pensant en aquest públic objectiu, va néixer el 1991 l'empresa austríaca Emporia, líder en el mercat de telefonia per a la gent de més de 50 anys. En realitat, els seus dispositius estan pensats per a persones més grans, que necessiten tecles grans i maniobrables i una pantalla també més fàcil de visualitzar. Al Mobile World Congress es pot veure la gamma de productes que ofereixen, que han evolucionat cap a dispositius amb GPS i que aviat oferiran la possibilitat, per exemple, de mesurar la pressió sanguínia.

Actualitzat
El teclat de grans dimensions, on els dits menys hàbils no trobaran cap dificultat per marcar un número, i la pantalla fàcil d'entendre, optimitzada per a persones amb deficiències visuals, són les cartes de presentació de l'EmporiaLIFEplus, el model més nou de la companyia austríaca. No hi ha menú, sinó que les funcions del telèfon es controlen des dels botons laterals, on també es pot activar una minillanterna. Els destinataris d'aquests telèfons són, principalment, els majors de 65 anys, encara que l'empresa els ha batejat com a "50+", o sigui, majors de 50.

Un dels al·licients d'aquest dispositiu és el botó d'emergència que té a la part posterior, identificat amb un cor vermell. En aquest botó es poden memoritzar fins a cinc telèfons als quals es pot recórrer en cas d'emergència, pitjant el botonet durant uns tres segons. El telèfon marcarà els telèfons d'emergència en l'ordre en què s'hagi determinat. Si el primer no respon, establirà contacte amb el segon, i així successivament.

A Emporia, empresa que a l'estat espanyol ha treballat amb Vodafone en la distribució dels models, ja estan desenvolupant dispositius equipats amb GPS, que permetran localitzar una persona que es pugui haver desorientat, i també capaços de recollir dades mèdiques, com ara mesurar-se la pressió de la sang. L'any passat la companyia va facturar uns 50 milions d'euros i preveu que el 2009 continuï incrementant el negoci, malgrat la crisi actual, perquè, segons al·leguen els seus representants, els fabricants de smartphones i mòbils per a la gent gran "són dels pocs que poden presentar bones xifres".
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut