Els portals de compra per internet
Els portals de compra per internet

Els portals d'ofertes i descomptes s'adapten als nous temps després de la crisi

Les vendes amb preus rebaixats s'han frenat, i alguns dels portals estan tenint problemes o han acabat absorbits per altres grups

RedaccióActualitzat

Els portals de venda per internet amb forts descomptes van tenir el seu gran boom amb l'arribada de la crisi, a partir del 2009. Ara, han entrat en un procés de reconversió i intenten adaptar-se als nous temps segmentant el negoci.

Han d'oferir preus rebaixats als clients que entren al portal, però sobretot han de ser un canal de venda per a les empreses, que demanen dues coses diferents: d'una banda, les grans marques de roba, per exemple, ja tenen bones vendes, i el que realment volen és treure's del damunt estoc i renovar l'aparador; de l'altra, alguns negocis, com ara els restaurants, necessiten atreure clients com sigui, i ho intenten a través d'aquests portals amb descomptes molt agressius que arriben al 50%.

Portals com Letsbonus, Grupon o Grupalia basen el seu negoci a oferir un gran volum de clients potencials a empreses que tenen menys activitat de la que voldrien. L'esquer són grans descomptes en alguns productes o serveis, i els portals s'enduen una comissió sobre les vendes.

Marc Cortès, professor associat de Màrqueting d'ESADE:

"Al restaurant, oferir un descompte del 50% segurament no li surt a compte. El model és intentar fer-ho tan bé que el client que ha vingut a sopar amb descompte hi torni un altre dia pagant el preu normal."

Privalia gestiona des d'una nau del Poblenou el seu portal, on treballen més de 300 persones. Es dediquen, sobretot, a les grans marques que necessiten moure molt estoc en pocs dies.  

Marta Jodar, responsable de Màrqueting de Privalia:

"És un canal de venda addicional per a les marques. El principal avantatge és el volum i la velocitat de venda. I també som una mena d'aparador de les marques."

Durant la crisi, aquests portals van arribar a representar el 27% de les compres per internet. Ara, les vendes per internet amb descompte s'han frenat i alguns dels portals que basen el seu negoci en un creixement continu tenen problemes i han acabat tancant o absorbits per altres grups.

Enmig d'aquest mercat convuls, també han anat apareixent nous portals especialitzats o amb altres fórmules de descompte.

ESPECIALS RELACIONATS
Anar al contingut