Tramvia Metropolità

Els nivells de soroll del Trambaix s'han reduït i compleixen la normativa, segons un estudi

Tramvia Metropolità, l'empresa que explota el Trambaix, ha replicat l'estudi que dimarts passat va fer públic el Col·legi d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació de Catalunya. Segons Tramvia Metropolità, el Tram ha reduït el soroll ambiental dels carrers per on passa amb les millores que s'han fet en el traçat i que compleixen la normativa vigent. Així, les puntes de soroll del tramvia són inferiors a les dels vehicles i la diferència de soroll ambiental amb el pas o no del tramvia és inferior a un decibel.

Actualitzat
Els nivells de soroll dels carrers per on passa el Trambaix són inferiors, entre un i set decibels, que els que hi havia abans d'iniciar les obres i compleixen la normativa. Les puntes de soroll del tramvia són inferiors a les de les motos, autobusos i camions. La diferència de soroll ambiental amb el pas o no del tramvia és inferior a un decibel. Són algunes de les conclusions d'un estudi elaborat per Tramvia Metropolità, iniciat abans de començar les obres. Dimarts, un altra estudi del Col·legi d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació de Catalunya apuntava que el Trambaix provoca una estridència molesta, afirmació que aquest estudi rebutja. L'estudi elaborat pel Trambaix ha pres com a referència onze punts del traçat. Un d'aquests punts és l'avinguda de Xile de Barcelona. Aquí la normativa accepta com a molt 70 decibels. L'estudi del Col·legi d'Enginyers situa el pas del tramvia en 64 decibels i el de l'empresa que l'explota el redueix a poc més de 59 com a màxim. Segons el Trambaix el soroll es més fort sobretot als pisos més alts, que reben també la remor de la Diagonal.
Anar al contingut