Denúncia

Els motors de recerca porten a la publicitat

Commercial Alert, una organització que lluita per protegir els drets dels consumidors nord-americans, ha denunciat 7 dels més grans motors de recerca de la xarxa de donar com a resultats llocs publicitaris sense avisar. Segons l'associació, els publicistes paguen als cercadors perquè els posin en llocs preferents dels resultats. Comercial Alert ha advertit d'aquesta pràctica la màxima autoritat en matèria de comerç als Estats Units.

Actualitzat
Una organització nord-americana que vol protegir els consumidors davant dels abusos del mercantilisme, Commercial Alert, ha fet pública una denúncia contra 7 dels més grans buscadors d'Internet, que són els que figuren en els llocs més visitats, per practicar publicitat encoberta. Les empreses a les quals es refereixen les queixes de Comercial Alert són: AltaVista, AOL, Direct Hit Technologies, iWon, LookSmart Ltd, Microsoft i Terra Lycos. Segons l'associació, aquests cercadors donen com a resultats llocs descaradament publicitaris sense fer cap tipus d'advertiment a l'usuari. La Federal Trade Commission, la màxima autoritat comercial als Estats Units, ja ha estat advertida dels fets, i volen que obligui les companyies acusades que diguin que la publicitat és publicitat. El director de Commercial Alert, Gary Ruskin, ha assegurat que amb aquesta pràctica els set buscadors han perdut la seva dignitat editorial davant dels diners dels publicistes. "Això és l'últim exemple de com la publicitat penetra en tots els racons de la nostra societat" ha manifestat el màxim responsable de l'organització de consumidors.
Anar al contingut