Els cotxes subvencionats no poden costar més de 35.000 euros o 45.000 si són elèctrics (EFE/David Fernández)

Els detalls del pla Renove: quines subvencions, quins cotxes, quines condicions?

Les ajudes fomenten els cotxes més eficients i van dels 800 als 5.000 euros, segons els vehicles, comptant-hi també les aportacions que hi faran els fabricants

Sílvia MateuActualitzat

El pla Renove s'ha aprovat al Consell de Ministres, amb ajudes que arriben als 230 milions, per als vehicles comprats a partir del 16 de juny. Gairebé tot és per a turismes, tot i que també n'hi ha una petita part per a furgonetes lleugeres i motos.

El pla de subvencions directes ha de servir per reactivar el sector de l'automòbil i per fer que els cotxes que circulen siguin més nets i segurs.


S'hi poden acollir tot tipus de turismes?

Bàsicament, han de ser cotxes eficients energèticament. Com demanava el sector, els dièsel i de gasolina s'han inclòs en aquestes ajudes, però són clarament menors i no tots hi tenen dret. Les emissions mitjanes de diòxid de carboni (CO2) han de ser inferiors als 120 g/km.

 

Els elèctrics són els que tenen més subvencions (Reuters/Fabrizio Bensch)


Quants diners t'estalvies?

Les ajudes de l'Estat ja són oficials i s'hi ha d'afegir el que hi posin els fabricants. El sector ha de fer un descompte igual al públic, excepte en els vehicles de zero emissions, quan hi hauran d'aportar 1.000 euros. Per tant, les ajudes oscil·laran entre els 800 euros i els 5.000, en línia amb el que s'havia avançat.

Aquestes són les ajudes que ha aprovat el Consell de Ministres:

Els particulars o autònoms que comprin un turisme amb etiqueta energètica zero tindran una subvenció pública de 4.000 euros o de 2.600 si és un híbrid endollable. Per als models eco, l'ajuda és d'entre 600 i 1.000 euros i per a les de combustió, etiqueta C, d'entre 400 i 800 euros.

En el cas de les pimes, els ajuts de l'Estat són de 3.200 euros per als zero o 2.300 si són híbrids endollables; d'entre 500 i 800 euros per als eco; i d'entre 350 i 650 euros per als C.

Les grans empreses rebran 2.800 euros en els zero o 2.200 en els híbrids endollables; entre 450 i 700 en els eco; i d'entre 300 i 550 euros en els C.

 


Quant poden costar els cotxes subvencionats?

Per poder sol·licitar els ajuts d'aquest pla, els turismes que es comprin no podran costar més de 45.000 euros en el cas d'emissions zero o 35.000 euros a la resta.

Si el comprador és una persona amb mobilitat reduïda, el límit s'amplia a 45.000 euros.

 

Els cotxes de quilòmetre 0 matriculats aquest any poden rebre ajudes (Europa Press)

 

Es poden comprar cotxes de segona mà?

No. És un pla pensat per a vehicles nous, però hi poden entrar els coneguts com a quilòmetre 0, és a dir, els que matricula el concessionari o el fabricant per aconseguir arribar als objectius comercials marcats.

Es poden subvencionar els cotxes que s'hagin matriculat a partir de l'1 de gener. Els km 0 són de disponibilitat immediata i s'ha de fer un canvi de titular, de manera que el comprador és el segon propietari.


S'ha d'entregar un cotxe vell a canvi?

Sí, com en plans anteriors, s'ha d'entregar un vehicle que serà desballestat. Ha de tenir una antiguitat de deu anys o més, tenir en vigor l'ITV i estar matriculat a Espanya abans del 15 de juny del 2020.

 

És compatible amb altres ajudes?

No. Les ajudes del Renove no es poden sumar a les del pla Moves II, un programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible, que també inclou iniciatives com la instal·lació d'infraestructures de recàrrega. Està pensat per finançar la compra de models elèctrics, híbrids endollables i, en menor quantitat, de gas. Els vehicles que s'acullin a aquest pla poden tenir un descompte màxim, segons el cas, de 6.500 euros. La quantitat depèn de l'autonomia del vehicle i de si s'ha dut a desballestar el cotxe vell.


S'ha de declarar, la subvenció?

Sí. Cal recordar que caldrà passar comptes amb Hisenda a la propera declaració de la renda, com si fos un ingrés més. Per tant, no tothom haurà de pagar el mateix perquè varia segons els ingressos totals i les retencions.

ARXIVAT A:
MobilitatContaminació
Anar al contingut