Telefonia

Els consumidors demanen que es denunciïn els perjudicis que va causar l'avaria de Vodafone

La gran avaria que va deixar "despenjats" de la xarxa de telefonia mòbil més de 8 milions de clients de Vodafone ja s'ha reparat, però tant el govern, que va donar la llicència a Vodafone, com els consumidors hi han dit la seva. El Ministeri d'Indústria no hi veu negligència i les organitzacions de consumidors demanaran que la quota fixa dels abonats es rebaixi per les hores en què no hi va haver servei.

Actualitzat
Dels més de 8 milions i mig d'abonats a Vodafone que ahir es van quedar sense servei, els de Catalunya i del País Valencià van ser els primers a tornar a tenir servei després d'unes hores d'avaria. Però abonats d'altres zones, a les set de la tarda encara no podien trucar. El govern espanyol ja ha demanat un informe a la companyia per avaluar els danys, tot i que no hi veuen indicis de negligència. A les 7 del matí, mentre uns operaris treballaven en l'aplicació d'un nou sistema informàtic a la seu de l'empresa a Madrid, es va produir una avaria que va fer caure tota la xarxa. A partir d'aquell moment, els usuaris no van poder fer ni rebre trucades. Les associacions de consumidors demanen que es denunciïn els perjudicis que va causar l'avaria als usuaris i ja han demanat compensacions econòmiques per als afectats. La Generalitat de Catalunya també estudia accions legals contra Vodafone, ja que el servei de telefonia mòbil de l'administració, adjudicat a Vodafone, es va veure greument afectat.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut