Els ciclistes reclamen penes més dures per als conductors que provoquin accidents

Associacions i clubs del món de la bicicleta demanen, un cop més, sentit de la responsabilitat als conductors perquè respectin els ciclistes, l'element més dèbil de la circulació per carrers i carreteres. Ho fan després que aquest diumenge han mort dos ciclistes i un tercer està en estat crític després d'haver estat atropellats per un vehicle a la carretera C-1413a, a l'altura del Papiol, al Baix Llobregat.

En un moment en què la pandèmia ha fet créixer exponencialment l'ús de la bicicleta, els ciclistes insisteixen que cal endurir les penes per als conductors que provoquin accidents, i una adequació de tota la normativa perquè el ciclista quedi més protegit. 

 

Ot Pi, de la Plataforma en Defensa de la Bicicleta, demana que els polítics s'impliquin més per prendre mesures de seguretat per als ciclistes:

"Els polítics haurien de pujar sobre una bicicleta i llavors entendrien que les mesures de seguretat s'han de triplicar o quadruplicar. Des de fer uns carrils de bici segurs a fer campanyes de conscienciació de cara als conductors."

 

Pel que fa a l'enduriment de penes dels infractors que hagin provocat accidents amb ciclistes, l'administració catalana ja n'és partidària en els casos de drogaddicció o alcoholèmia. Ho explica Juli Gendrau, director del Servei Català de Trànsit:

"Ho hem demanat, ho hem apel·lat, sobretot en els casos que hi ha presència d'alcohol o drogues, que donen positiu quan hi ha hagut un accident on s'han causat víctimes mortals.  Això ho hem demanat des del Servei Català de Trànsit, aquesta modificació legislativa que en aquests moments no tenim."

I pel que fa a la normativa, el Departament de Territori treballa en una estratègia global d'adequació d'infraestructures per millorar la seguretat en l'ús de la bicicleta, tot i que es recorda que la legislació en matèria de conducció és una competència estatal.

 
ARXIVAT A:
MobilitatTrànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut