Els catalans trien internet com a mitjà preferit per informar-se

Un estudi del CAC revela que la TV resisteix com a primera opció per informar-se i entretenir-se, però la xarxa el supera com a opció primordial per formar-se una opinió i informar-se
Els catalans trien internet com a mitjà preferit per informar-se

Els catalans trien internet com a mitjà preferit per informar-se

Un estudi del CAC revela que la TV resisteix com a primera opció per informar-se i entretenir-se, però la xarxa el supera com a opció primordial per formar-se una opinió i informar-se
Actualitzat
TEMA:
Mitjans de comunicació
Els catalans trien Internet com a mitjà preferit per informar-se

El 81,9% dels més joves triaria internet si només poguessin fer servir un mitjà de comunicació

Si els catalans només poguessin triar un sol mitjà de comunicació, el 48,4% escolliria la xarxa. Aquesta és una de les conclusions a què ha arribat el Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) entrevistant 1.600 persones. L'estudi, encarregat pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), assenyala que el 31% dels catalans es quedaria amb la televisió, el 13,7% amb la ràdio i el 5,3% amb la premsa.

En canvi, preguntats sobre la possibilitat -real- de poder escollir entre diversos mitjans, la televisió resisteix com a primera opció per informar-se i entretenir-se, i internet és el mitjà preferit per formar-se una opinió i informar-se sobre temes locals.

 

 

Una "clara divisió generacional"

Un dels resultats més clars de l'enquesta és que hi ha una bretxa digital entre les persones més joves i les més grans. Tal com ha explicat el president del CAC, Roger Loppacher, la "divisió generacional és clara": els menors de 50 anys tenen preferència per internet i a partir d'aquesta edat guanyen protagonisme els mitjans tradicionals.

La bretxa generacional encara és més evident en el grup de joves persones entre 16 i 24 anys: el 81,9% dels més joves triaria internet si només poguessin fer servir un mitjà de comunicació. Sense tenir en compte el factor de l'edat, un 42,3% dels enquestats declara que navega entre una i tres hores al dia i el 22,8% ho fa més de tres hores, sobretot els més joves.

 

 

El consum de televisió i ràdio

El 93,2% dels enquestats afirmen veure cada dia la televisió. Un 52,8% declara que la mira entre una i tres hores, i un 19,3% durant més de tres hores. L'estudi del CAC constata el boom de la subscripció a plataformes de continguts sota demanada per veure sèries i pel·lícules. Tant és així que quatre de cada deu catalans estan abonats a Netflix, Movistar + i altres plataformes similars.

Preguntats sobre l'objectivitat, els catalans només aproven TV3 (6,36) i La Sexta (5,33) i aquestes cadenes també són les úniques que passen del cinc quant a pluralitat amb un 5,33% i un 5,41% respectivament. La restes de televisions suspenen en aquests dos aspectes i les televisions privades s'enfonsen en pluralitat, segons l'enquesta del CAC.

 

 

Pel que fa al consum de ràdio, sis de cada deu catalans diuen escoltar-la cada dia i, alhora, el 39,8% dels enquestats no la sintonitza mai. Els continguts més escoltats són els informatius, seguits dels musicals.

En pluralitat i objectivitat, les úniques emissores que aproven són, per ordre de nota, Catalunya Ràdio, RAC1, Catalunya Informació i la Cadena Ser. Els enquestats suspenen Onda Cero, RNE i la Cope.

 

Continguts inapropiats

El 66,3% considera que la violència és el contingut menys apropiat pels menors, al davant del contingut sexual i el masclista. També s'evidencia la preocupació per la manipulació informativa i els continguts polítics, que són excessius pel 53,2% dels enquestats.

El biaix de gènere també preocupa, perquè el 49,4% dels catalans considera que és "poc o gens igualitari" i sis de cada deu enquestats afirmen que la publicitat dona una imatge inadequada de les dones.

A més a més, el 83,9% de la població considera necessari limitar o prohibir la publicitat de jocs d'atzar i apostes esportives i un 72,8% es mostra favorable a regular els continguts audiovisuals.

ARXIVAT A:
Mitjans de comunicacióInternet

VÍDEOS RELACIONATS