Els bitllets de transport caducats per la Covid ja es poden recuperar
L'ATM calcula que hi ha uns 600.000 títols que no es van poder utilitzar durant el confinament i han caducat sense haver-los pogut aprofitar com estava previst
Amb l'estat de l'alarma i el confinament molts títols de transport públic han caducat. A partir d'aquest 1 de juliol els usuaris que no haguessin fet us del seu títol mensual o trimestral després del 14 de març podran ampliar-ne la validesa automàticament, simplement introduint-lo en una de les màquines validadores. Si durant l'estat d'alarma sí que van fer ús del seu títol, han de demanar una compensació telemàticament, i un cop valorada, sel's proporcionaria un altre títol l'1 de setembre.
⚠️L'1 de juliol s'engegarà la compensació dels títols de transport no utilitzats durant l'estat d'alarma.
Autoritat del Transport Metropolità (@ATMbcn) June 26, 2020
✅Les persones que no utilitzessin el seu títol després del 14 de març, podran ampliar-ne la validesa automàticament!
➕Info 👉https://t.co/cC4bDuN2mq pic.twitter.com/HnlxSEC3tb
Les reclamacions no s'atendran als punts d'atenció presencial per evitar aglomeracions. S'habilitarà un servei d'atenció telefònica al 93 120 53 30.
Compensacions automàtiques
L'ATM calcula que hi ha uns 600.000 títols a compensar, que no es van poder utilitzar durant el confinament i han caducat sense haver-los pogut aprofitar com estava previst.
Per compensar els títols mensuals (T-Usual, T-Grup i T-Familiar), el requisit perquè es faci l'ampliació automàtica de caducitat és que el títol s'estrenés abans del 14 de març i no es fes servir entre el 14 de març i l'11 d'abril.
En el cas dels títols trimestrals (T-Jove, T-Trimestre i T-70/90 FM/FN), el requisit per a l'ampliació automàtica de caducitat és que el títol s'estrenés abans del 14 de març i no es fes servir entre el 14 de març i el 10 de juny.
ATM aconsella que, si no es necessita el títol immediatament, és millor esperar fins al moment en què sigui necessari. Serà possible ampliar la validesa del títol caducat durant tot el 2020, fins al 31 de desembre.
Si la validadora no accepta fer un canvi de caducitat del títol, el missatge que apareixerà serà "Títol caducat". En aquest supòsit la persona interessada haurà de recórrer a la compensació via formulari.
Queixes dels usuaris
ATM dona resposta així a les queixes dels usuaris, que fa dies que pregunten com podran recuperar la validesa dels seus títols.
Si no se devuelva el dinero, se nos podría dar un vale o algo similar para poder utilizarlo cuando realmente lo necesitemos, yo tenía una T-usual, trabajaba, ahora estoy en Erte y no necesito la tarjeta usual, pero si tengo un vale por el importe, podría comprar la t-casual
aliciamm74 (@aliciamm74) June 24, 2020
I ara que ha finalitzat l'estat d'alarma, ens direu quan podrem recuperar els diners perduts de les T-USUAL adquirides abans del confinament? He hagut de comprar 3 T-CASUAL, mentrestant. Gràcies!
Jordi Ruiz Estañol (@JordiRuizEstaol) June 19, 2020
I ara que ha finalitzat l'estat d'alarma, ens direu quan podrem recuperar els diners perduts de les T-USUAL adquirides abans del confinament? He hagut de comprar 3 T-CASUAL, mentrestant. Gràcies!
Jordi Ruiz Estañol (@JordiRuizEstaol) June 19, 2020
@ATMbcn Bon dia!! una pregunta! si tenim una t-casual que s'ha queda't amb 8 viatges sense utilitzar i caducada per no poder-la fer servir per el tema del Covid, ens la poden bescambiar en algun lloc?? Gràcies!
Patricia (@cisneblue) June 9, 2020
Amb el post-confinament, la T-Usual i la T-Casual no encaixaran segur amb moltes de les noves necessitats... Seria ideal pensar, per exemple, amb una T-eletreball 🤓 (©️ @JaumeMC) on els 30 dies de la T-Usual es poguessin repartir en uns dos o tres mesos.
Joan Masferrer Sala (@masferrersala) June 3, 2020
Molt bé, i les T-Usual T-Casual que acabàvem d'adquirir quan es va decretar l'Estat d'Alarma??!
Eva 🎗 (@Evagar72) June 1, 2020
I la zona verda i blava que s'ha començat a cobrar en ple Estat Alarma?!
Aquesta ciutat no pensa en els seus ciutadans
@Mobilitat_AMB Es cierto que las t-casual no caducan al mes a causa del covid-19? Os he dejado un mensaje de un problema que he tenido con un conductor. Espero respuesta. Gracias!
Mireia Sabido Garcia (@miiiiireia) May 29, 2020
@TMBinfo Hola, viernes compré una T-casual, 1 zona, al picar en el metro salió con un doblez que la invalida. Donde realizo el cambio?
Nur (@nuriacrespomena) May 18, 2020
Querido diario: avui remenant la cartera ha aparegut la T-Casual. La data de caducitat ni es veu.
Joan Todó (@2dabril) May 17, 2020
- ARXIVAT A:
- MobilitatTransport públic