Barcelona

Els adolescents primen el preu de la roba a l'hora de comprar

El preu, els gustos i la talla són els principals elements que tenen en compte els joves catalans a l'hora de comprar roba, la qual cosa demostra que l'aspecte econòmic, "en contra del que sovint es pensa", determina l'opció de compra de la majoria d'adolescents. Així ho constata un estudi que ha elaborat l'Escola de Consum de Catalunya, de l'Agència Catalana del Consum, a partir de les dades recollides al taller "Què em poso aquest matí?", en el qual han participat 700 alumnes de 12 a 18 anys de Barcelona, Lleida, Girona i Manresa (Bages). L'informe revela que el preu, segons han indicat el 15,72% dels enquestats, és el principal criteri que segueixen els més joves quan compren roba, un factor que, curiosament, es valora més com més edat es té.

Actualitzat
Pel secretari en funcions del Departament de Treball i Indústria de la Generalitat, Ciriaco Hidalgo, les dades de l'estudi demostren que "tenim uns joves molt més responsables del que fins ara es pensava", que són "madurs", que saben el que volen i que valoren el preu de les peces, encara que moltes vegades no siguin ells els que paguin la roba, sinó els seus pares.

"L'estudi trenca alguns clixés referents als joves, que salten pels aires de forma positiva", ha assenyalat Hidalgo durant la presentació de l'enquesta. Darrere del preu, els factors més rellevants entre els joves a l'hora d'adquirir productes de roba són els gustos personals (14%), la talla (11%) i el color (10%), seguits de la marca (8,6%) i el disseny (6,5%).

Les respostes són molt similars entre els dos gèneres, encara que destaca que els nois es fixen "molt més" en la marca i la talla que les noies, i que per a elles és més important el color i la combinació. Novament, ha subratllat Hidalgo, els resultats engeguen a rodar alguns prejudicis que s'han dit dels joves, com que "la talla és l'obsessió de les noies".

Un altre dels aspectes destacables de l'estudi és que els adolescents amb prou feines tenen en compte l'opinió de tercers quan es compren roba, ja que només el 0,4% dels enquestats reconeixen prestar atenció al que pensen els amics i un 0,25% al que diu la família. Les opcions personals, per tant, constitueixen el primer referent a l'hora d'adquirir peces de roba, la qual cosa indueix a pensar que això és un reflex de la dimensió emocional dels adolescents.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut