El túnel de la Rovira és el segon més perillós d'Espanya
El túnel de la Rovira, un dels més antics d'Europa, és el segon que acumula més accidents i avaries d'Espanya. L'últim informe EuroTAP, que es dedica a estudiar la seguretat i risc d'aquesta mena d'infraestructures, n'ha analitzat 52, i el de la Rovira ha quedat en penúltima posició. L'Ajuntament de Barcelona ja ha dit que invertirà més de sis milions d'euros en la millora, per tal d'arribar als millors paràmetres europeus. Quan acabi, l'estiu de l'any que ve, tindrà llums, tanques i senyals variables de trànsit en els portals d'accés, un sistema de detecció d'incendis i un altre de videovigilància que informi automàticament de qualsevol incidència, cables resistents al foc, i se'n millorarà la ventilació.
Barcelona

El túnel de la Rovira és el segon més perillós d'Espanya

El túnel de la Rovira, un dels més antics d'Europa, és el segon que acumula més accidents i avaries d'Espanya. L'últim informe EuroTAP, que es dedica a estudiar la seguretat i risc d'aquesta mena d'infraestructures, n'ha analitzat 52, i el de la Rovira ha quedat en penúltima posició. L'Ajuntament de Barcelona ja ha dit que invertirà més de sis milions d'euros en la millora, per tal d'arribar als millors paràmetres europeus. Quan acabi, l'estiu de l'any que ve, tindrà llums, tanques i senyals variables de trànsit en els portals d'accés, un sistema de detecció d'incendis i un altre de videovigilància que informi automàticament de qualsevol incidència, cables resistents al foc, i se'n millorarà la ventilació.

Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
El túnel de la Rovira, que va començar a construir-se a mitjans dels anys 70, ha quedat penúltim en un estudi que ha fet EuroTAP, que es dedica a estudiar la seguretat i risc d'aquesta mena d'infraestructures. L'informe, que inclou l'avaluació de 52 d'aquestes infraestructures, ha indicat que aquest túnel és el segon d'Espanya on s'han registrat un major nombre d'accidents i avaries. L'Ajuntament de Barcelona ja ha avançat que millorarà els aspectes més deficients del túnel, tot i que, com que es tracta d'una infraestructura urbana, la normativa no exigeix pas aquestes millores. Amb tot les autoritats municipals volen homologar-ne la seguretat als millors paràmetres europeus.

Per això s'hi instal·laran llums, tanques i senyals variables de trànsit en els portals d'accés, un sistema de detecció d'incendis i un altre de videovigilància que informi automàticament de qualsevol incidència, cables resistents al foc i se'n millorarà la ventilació.

D'altra banda, una enquesta que ha fet la Fundació RACC ha demostrat que el 69% dels conductors consideren que conduir per un túnel és molt més perillós que per la resta de vies.

Per aquest motiu, el RACC ha editat un tríptic amb consells de circulació per l'interior d'un túnel, destinat perquè tots els conductors sàpiguen quins han de ser els comportaments de seguretat més adequats a l'interior d'aquestes infraestructures.

Així, es recomana sintonitzar la ràdio que emet els programes d'informació de trànsit, encendre els llums, mantenir la distància suficient amb el vehicle del davant, de 50 metres per a un vehicle particular i de 100 metres per a un camió de gran tonatge, respectar els senyals de trànsit, els semàfors i fixar-se en la situació de les sortides d'emergència, les zones d'estacionament, els extintors i altres dispositius de seguretat. A més, es recomana utilitzar el marge lateral del carril com a punt de referència, però mai la línia central.

ÀUDIOS RELACIONATS

Anar al contingut