Els primers vagons del tren més llarg del món a punt de passar sota els vagons de cua
Els primers vagons del tren més llarg del món a punt de passar sota els vagons de cua

El tren més llarg del món: uneixen 100 vagons per l'aniversari de la ferroviària suïssa

Un comboi de dos quilòmetres travessa les muntanyes del cantó suís dels Grisons pel 175 aniversari de la companyia dels ferrocarrils i entra al rècord Guinness

Actualitzat

Els usuaris dels trens es queixen sovint que els vagons van massa plens i reclamen als operadors que augmentin el nombre de combois.

Rhaetian Railway (RhB), l'operadora dels ferrocarrils suïssos, ha decidit no haver de sentir crítiques per la llargada dels seus trens. Aquest dissabte un interminable tren de gairebé 2 quilòmetres de llarg ha fet el recorregut que separa les localitats de Preda i Filisur --poc més de 15 quilòmetres.

El comboi està format per 100 vagons de passatgers i les dimensions inusuals del tren l'han fet valedor d'un rècord Guinness.

A vista d'ocell, el tren té l'aspecte d'una sinuosa serp
A vista d'ocell, el tren té l'aspecte d'una sinuosa serp

El recorregut del serpentejant tren, per una bonica zona arbrada de muntanya al cantó suís dels Grisons, ha ofert imatges idíl·liques per a tots els amants dels ferrocarrils.

Rhaetian Railway l'ha fet circular aquest dissabte coincidint amb el 175 aniversari de la seva fundació
Rhaetian Railway l'ha fet circular aquest dissabte coincidint amb el 175 aniversari de la seva fundació

Això sí, el viatge en aquest tren no està fet per als amants de les grans velocitats. Circula a una velocitat màxima de 35 quilòmetres per hora, l'adient per poder delectar-se en l'observació de la natura. 

En els 35 quilòmetres de recurregut el tren passa per diversos túnels i viaductes
En els 15 quilòmetres de recorregut el tren passa per diversos túnels i viaductes

Els passatges han pogut gaudir també del pas per nombrosos viaductes i túnels, que permetien observar les formes capritxoses que formaven el centenar de vagons. 

 

Però conduir tants vagons no és ni fàcil ni feina per a un sol maquinista: per fer-lo funcionar amb totes les garanties calen set maquinistes i 21 tècnics a plena dedicació.

El conductor de locomotora del tren de 100 vagons
Dos dels set maquinistes del tren de 100 vagons

De moment, només alguns afortunats han pogut gaudir del tren rècord de dos quilòmetres de llarg. Rhaetian Railway l'ha fet circular aquest dissabte coincidint amb el 175 aniversari de la seva fundació, però no se sap si podran repetir el viatge més endavant. 

Per tenir controlats els 100 vagons del tren calen sis conductors i una vintena de tècnics
Per tenir controlats els 100 vagons del tren calen set maquinistes i una vintena de tècnics

 

ARXIVAT A:
MobilitatSuïssa
Anar al contingut