
El tramvia de la Diagonal entre Glòries i Verdaguer entrarà en funcionament l'any que ve
L'Ajuntament de Barcelona ha explicat que la primera fase de la connexió del tramvia permetria arribar de la plaça de les Glòries al passeig de Sant Joan en 7 minuts
La primera fase de la connexió del tramvia per la Diagonal, a Barcelona, i que unirà les Glòries amb Verdaguer entrarà en servei d'aquí un any, segons ha explicat la tinenta d'alcaldia Janet Sanz durant una visita d'obres amb l'alcaldessa Ada Colau i el conseller de Territori, Juli Fernàndez.
Aquest dilluns s'ha fet la primera soldadura de les vies d'aquest nou tram. Ha estat en una de les tres noves parades que hi haurà, la de Sicília, on ja s'ha instal·lat, també, la marquesina.

La segona fase, pendent del resultat de les eleccions
La segona fase ha d'arribar fins a Francesc Macià, però es podria veure afectada en funció dels resultats de les eleccions municipals del 2023. L'alcaldessa Colau i el conseller Fernàndez, que han visitat l'obra, no es plantegen que es pugui renunciar a aquest segon tram, tot i les reticències de l'alcaldable de Junts, Xavier Trias, que hi vol fer una consulta, o el candidat del PP, Daniel Sirera.
L'Ajuntament de Barcelona ha explicat que un cop unificada, la nova xarxa connectarà 9 municipis de l'Àrea Metropolitana. En aquesta primera fase de la connexió s'està treballant per crear 3 noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i un nou intercanviador a les Glòries.
El nou tram connectarà amb quatre línies de metro --L1, L2, L4 i L5-- i tretze línies d'autobús de TMB, a més d'enllaçar amb la resta de línies del Trambesòs.
Segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona, la implantació de la primera connexió del tramvia permetria arribar de la plaça de les Glòries al passeig de Sant Joan en 7 minuts.

En el nou tram, els trens no tindran subministrament elèctric a través de la catenària sinó per un carril del sistema d'alimentació contínua per terra (ACT).
Serà el primer cop que s'instal·li a l'Estat i constarà d'un tercer carril per segmentar en parts conductores i aïllants que alimentaran els tramvies per sota. Els primers segments de l'ACT es començaran a rebre a partir del mes que ve.