El nou funicular augmenta la capacitat i redueix el trajecte a la meitat
El nou funicular augmenta la capacitat i redueix el trajecte a la meitat

El Tibidabo estrena la Cuca de Llum, el nou funicular per pujar a la muntanya màgica

El preu del viatge és de 12 euros, tot i que, si es compra l'entrada per al parc, que costa 35 euros, el funicular hi queda inclòs

RedaccióActualitzat

La muntanya del Tibidabo torna a tenir funicular. Aquest dissabte s'ha estrenat la Cuca de Llum, un tren més ràpid i amb més capacitat que l'anterior. Feia dos anys que el funicular del Tibidabo estava fora de servei.

L'han batejat com Cuca de Llum per la seva estètica. Els grans finestrals permeten veure millor les panoràmiques de la ciutat i la muntanya, i l'objectiu és que es consideri la primera atracció del Tibidabo.

La il·luminació, que segueix una línia moderna, també serà part important de la nova imatge de la Cuca de Llum i es potenciarà quan es faci fosc.

 

Té capacitat per a 252 persones i fa el trajecte en tres minuts. El bitllet d'anada i tornada costa 12 euros tot i que si es compra l'entrada per al parc, que costa 35 euros, el funicular hi queda inclòs.

L'alcaldessa de Barcelona ha participat en el viatge inaugural. Ada Colau assegura que el nou funicular "connecta encara millor" el parc. L'Ajuntament diu que la Cuca servirà per "reduir l'ús del vehicle privat i fer que la mobilitat sigui més eficaç i eficient".

El projecte forma part d'un pla de mobilitat més ampli, que inclou una flota d'autobusos que connectaran diversos punts de Barcelona amb la Cuca de Llum "perquè sigui més fàcil" arribar al Tibidabo. Volen augmentar la proporció de persones que accedeixen al cim en transport col·lectiu fins al 60%, reduint els desplaçaments en vehicle privat. La previsió és que, gràcies a aquest pla, d'aquí a 5 anys hi hagi una reducció de gairebé 1.500 tones de CO2, un 23% menys que actualment.

La inauguració coincideix amb el 120è aniversari del parc.

L'arquitecte Josep Miàs és qui ha dissenyat el nou funicular i Leitner Ropeways, qui l'ha fabricat.

Treballadors instal·lant la Cuca de Llum a les vies, un dia abans de la inaguració
Treballadors instal·lant la Cuca de Llum a les vies, un dia abans de la inaguració (ACN/Nerea Colomé/Raquel Navarro)
Anar al contingut